درسایه حمایت گروه داعش؛

ترکیه ورود نظامی خود به سوریه را تایید کرد

ترکیه ورود نظامی خود به سوریه را تایید کرد
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 09:54

فرمانده نیروی زمینی ترکیه ورود نیروهای نظامی کشورش به خاک سوریه را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خلوصی آقار فرمانده نیروهای زمینی ترکیه اعلام کرد که یک کاروان از نیروهای نظامی ترکیه برای تقویت نیروهای حفاظت از مقبره "سلیمان شاه" مؤسس دولت عثمانی و جایگزین کردن نیروهای محافظ جدید به جای نیروهای محافظ قبلی وارد خاک سوریه شدند.

این درحالی است که احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اخبار ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه را تکذیب کرده بود.

رسانه های ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از اعزام خودروهای زرهی با پشتیبانی 300 نیرو به داخل خاک سوریه برای حفاظت از مقبره  سلیمان شاه خبر داده بودند.

دراین حال ، پایگاه های اجتماعی در شبکه اینترنت ویدئویی را منتشر کردند که درآن خودروهای زرهی ترکیه را درحال عبور از یک خاکریز که مکان آن مشخص نیست، نشان می دهد.

گزارش های رسانه ای حاکی است که نیروهای ترکیه با همراهی و حمایت عناصر مسلح وابسته به گروه موسومب ه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) حرکت می کردد.

بر اساس این گزارش، یک کاروان نظامی متشکل از خودروها و نیروها به منطقه ای در داخل سوریه که ترک ها به موجب توافقنامه سال 1921 ، آن را جز اراضی ترکیه می دانند، اعزام شدند.

به گزارش رسانه های ترکیه، این کاروان متشکل از 12 خودروی نظامی زرهی، 6 دستگاه تانک و 300 نیرو و نیز یک کامیون حامل مواد غذایی است و از منطقه عین العرب وارد شده و از پل " قره قوزاق " عبور کرده و بدون هیچ مشکلی به مقبره سلیمان شاه رسید.

روزنامه الاخبار به نقل از یک عنصر به اصطلاح "جهادی" نوشت: عناصر داعش بعد از اطمینان از هدف واقعی کاروان نظامی ترکیه، آن را رها کردند.

وی افزود: عناصرداعش سپس کاروان را تا مقبره برای جلوگیری از بروز هرگونه فتنه ای بین این گروه و دولت ترکیه همراهی کردند.

این فرد مسلح گفت: اگر ترک ها حمله ای نکنند، ما مصلحت نمی بینیم که جبهه ای نظامی را با آنها در حال حاضر بگشاییم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها