اردن پهپادهای اسرائیل را درمرز سوریه به خدمت گرفت

اردن پهپادهای اسرائیل را درمرز سوریه به خدمت گرفت
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 11:42

با افزایش احتمال عملیات ارتش سوریه در منطقه درعا در مرز با اردن، مقامات اردنی با درخواست از رژیم اسرائیل برای در اختیار گرفتن چندین فروند پهپاد، تلاش می کنند تا نظارت بر مناطق مرزی خود را تشدید کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" ضمن اشاره به نگرانی دولت اردن از موفقیت های چندماه اخیر ارتش سوریه در جنگ علیه گروه های مسلح، نوشت: این نگرانی، طبق معمول دولت اردن را به یاری گرفتن از اسرائیل وادار کرد و اردن این بار از اسرائیل درخواست دریافت چندین فروند پهپاد کرد تا بر نظارت خود بر مرزها بیافزاید.

به نوشته هاآرتص، در پی موفقیت های ماه های اخیر ارتش سوریه، احتمال دارد درگیری ها در نزدیکی مرزهای اردن از سر گرفته شود و این مساله، باعث نگرانی "امان" شده است.

رسانه های منطقه ای، از احتمال عملیات ارتش سوریه در منطقه "درعا" خبر می دهند؛ منطقه ای که 3 سال پیش آغاز بحران در این کشور را رقم زد.

هاآرتص با اشاره به موفقیت های ارتش سوریه در نزدیکی مرزهای لبنان به ویژه در منطقه کوهستانی "قلمون" و همچنین در حمص و حلب، افزود: اما وضعیت درعا هیچ تغییری نکرده است.در حال حاضر بخشی از این منطقه در دست ارتش سوریه قرار دارد و بخشی دیگر در دست مخالفان.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، درگیری در اطراف منطقه درعا همچنان ادامه دارد. دولت سوریه، تسلط بر درعا را ضروری می داند زیرا می تواند با تسلط بر این منطقه از پیشروی گروه های مسلح به سمت دمشق از مسیر جنوب جلوگیری کند.

از این رو، اردن با پهپادهای رژیم اسرائیل تلاش می کند که نظارت بر مناطق مرزی خود با سوریه را افزایش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها