قاضی "قاتل" به دنبال اعدام 919 اخوانی دیگر

قاضی
يکشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 12:07

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی درباره محاکمه اعضا و طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر، قاضی این پرونده را "قاتل" نامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ساندی تایمز" امروز درگزارشی نوشت: مصر بیم آن دارد که "قاضی قاتل" حکم های اعدام بیشتری را در جریان پرونده اعضا و هوادارن اخوان المسلمین صادر کند.

دراین گزارش آمده است، که یک قاضی مصری حکم اعدام 700 نفر از طرفداران محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده مصر را صادر کرده است، و درنظر دارد که 919 پرونده مشابه دیگر را نیز بررسی کند.

در صورتی که این قاضی که روزنامه ساندی تایمز از وی به عنوان "قاتل" یاد کرده است، به همان شیوه در محاکمه ها عمل کند، اکثر متهمان با سرنوشت متهمان پرونده های قبلی مواجه خواهند شد.

روزنامه ساندی تایمز همچنین نوشت: این قاضی، حکم های مزبور را در دو جلسه صادر کرد که هر یک از آن ها هشت دقیقه طول کشید و این دومین باری است که حکم های اعدام گروهی برای این متهمان درعرض یک ماه صادر می شود.

به نوشته این روزنامه، صدور حکم های اعدام با محکومیت از سوی انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا روبرو شد و اتحادیه اروپا این محاکمه ها را نقض قوانین بین المللی برشمرد.

اما وزیر دادگستری مصر از قاضی مزبور در خصوص صدور حکم های اعدام و حبس ابد که از ماه مارس گذشته برای هزار و 200 نفر صادر شده است، حمایت کرد و انتقادها علیه این قاضی را غیرقابل قبول خواند.
این روزنامه به نقل از وکلایی که با این قاضی کار کرده اند، نوشت: قاضی این پرونده ها، حکم های شدیدی را به نفع سرویس های امنیتی مصر صادر کرده است.

این قاضی در سال 2013 ، حکم هایی را صادر کرد که بر اساس آن یک فرمانده ارشد پلیس و 10 افسر دیگر را از اتهام کشتار تظاهرکنندگان در روز 28 ژانویه 2011 در جریان انقلابی که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک، رییس جمهوری سابق مصر، منجر شد، تبرئه کرد.

به گفته "محمد عزمی" یکی از افراد مطلع در قضیه این پرونده، همه افسران پلیس بدون شنیدن اظهارات وکلای دو طرف آزاد شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها