وعده انتخاباتی سیسی درباره اخوان المسلمین مصر

وعده انتخاباتی سیسی درباره اخوان المسلمین مصر
سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 - 09:31

وزیر دفاع سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت که مصری ها به کار گروه اخوان‌المسلمین پایان داد و آن را یکسره کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالفتاح سیسی" در اولین مصاحبه تلویزیونی بعد از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر خطاب به مردم این کشور تأکید کرد: می‌ خواهم بگویم این من نیستم که به کار گروه اخوان‌ المسلمین پایان دادم بلکه این شما هستید که این کار را کردید.

سیسی در گفت و گو با شبکه‌ های تلویزیونی مصری "سی‌.بی.‌سی" و "آن.‌تی.‌وی" وعده داد که چیزی به اسم اخوان المسلمین درسایه حکومت وی وجود نخواهد داشت.

وی از "اهانت گروه اخوان المسلمین" به مصر طی دوره حکومت محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده سخن گفت و اظهار داشت که مردم مصر، مرسی را براساس مبنای قانونی و قانون اساسی معین انتخاب کردند اما اخوان به این امر پایبند نشد و کار اجرای دیدگاه خود در مدیریت کشور را از منظر شرعی براساس برداشت خود -بدون در نظر گرفتن   قانون- آغاز کرد.

سیسی افزود: از این رو، بسیار مهم است که مردم مصر درقبال انتخاب نه فقط رئیس جمهور بلکه پارلمان آینده هوشیار باشند زیرا آنچه اکنون در آن به سرمی بریم در نتیجه همدردی فقط براساس احساسات با گروه اخوان است.

وی اخوان را به ارتباط با گروههای شبه نظامی و دوبار تلاش برای ترورش متهم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است روزهای 26 و 27 ماه مه آینده برگزار شود و حمدین صباحی رقیب السیسی در این انتخابات است.

پربیننده ترین خبرها