صادرات تجهیزات جاسوسی از انگلیس به بحرین

صادرات تجهیزات جاسوسی از انگلیس به بحرین
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 15:22

العالم - گمرک انگلیس در اقدامی غیرقانونی به شرکت "گاما" اجازه داد برنامه های جاسوسی الکترونیکی به بحرین صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه اداری انگلیس اعلام کرد: شرکت انگلیسی بین المللی گاما به صورت غیرقانونی برنامه های جاسوسی الکترونیکی را به کشورهایی مانند بحرین، اتیوپی، مصر و ترکمنستان که ناقض حقوق بشر هستند ، صادر کرده است.

دادگاه اداری انگلیس اعلام کرد که مدارکی برای اثبات صادرات غیرقانونی برنامه های جاسوسی الکترونیکی دریافت کرده و دو فعال سیاسی و حقوقی که یکی از آنها تبعه بحرینی است، شهادت داده اند که نظام بحرین از برنامه  جاسوسی الکترونیکی شرکت گاما برای نفوذ به کامپیوترهای آنها استفاده کرده است.

" آلاء الشهابی " فعال حقوقی بحرینی نیز اعلام کرد: دادگاه عالی اداری انگلیس اعلام می کند که صادرات برنامه جاسوسی الکترونیکی به بحرین غیرقانونی است و ما امیدواریم که دولت انگلیس عدالت را در حق قربانیان جاسوسی الکترونیکی اجراء کند.

الشهابی افزود : دولت انگلیس باید مسئولیت صادرات محصولات چندمنظوره به دولت های سرکوبگری مانند بحرین را که از این محصولات برای نقض حقوق بشر استفاده می کنند، به عهده بگیرد.

آلاء الشهابی اخیراً از دولت انگلیس به دادگاه عالی اداری به علت سکوت در قبال صادرات برنامه های جاسوسی الکترونیکی به بحرین شکایت کرده و در شکایت خود اعلام کرده بود که دولت بحرین از این برنامه ها برای جاسوسی از کامپیوتر وی، کنترل ایمیل ها و صفحه های شخصی اش در سایت های ارتباط اجتماعی استفاده کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها