پیشگویی نتیجه مسابقات جام جهانی توسط حیوانات

پیشگویی نتیجه مسابقات جام جهانی توسط حیوانات
چهارشنبه 4 تير 1393 - 17:15

اگر در جام جهانی ۲۰۱۰ "پل اختاپوس" که اکنون در قید حیات نیست، پیشگویی‌های حیرت‌انگیزی می‌کرد، اکنون جایش را حیوانات بسیاری گرفته‌اند که در کشورهای مختلف وظیفه پیشگویی مسابقات را به عهده دارند.

در دوره قبلی جام جهانی در سال ۲۰۱۰ یک اختاپوس به نام پل نتایج بازی‌ها را پیشگویی می کرد و عجیب این که بیشتر پیشگویی‌های او درست بودند.

اکنون در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل این وظیفه به عهده حیواناتی دیگر قرار گرفته‌ و بسیاری از کشورها برمبنای سنت‌های خود حیوانی را برای این کار درنظر گرفته‌اند.

پنگوئن پیشگو  در آلمان

در آلمان حیوانات بسیاری این وظیفه را به عهده گرفته‌اند. در حال حاضر از جمله یک پنگوئن پیشگو در ایالت براندنبورگ آلمان مشغول پیشگویی است؛ یک آرمادیلو (حیوانی که نماد جام ۲۰۱۴ از روی آن ساخته شده) در ایالت تورینگن؛ یک هشت‌پا در برلین، یک خوک در بایرن و نلی، فیل ایالت نیدرزاکسن، نتایج را پیشگویی می‌کنند.

"نِلی" که در پارک سرنگتی (Serengeti) در هودن‌هاگن (ایالت نیدرزاکسن آلمان) نگهداری می‌شود، جای پاول اختاپوس را گرفته است. او که بیش از یک تن وزن دارد، در برابر چشمان سپ مایر، دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان، پیروزی این تیم را برابر پرتغال پیشگویی کرد.

نلی اما این بار با زدن شوتی درون دروازه آلمان از پیروزی تیم ملی فوتبال آمریکا مقابل آلمان خبر داده است. این فیل پیشگو از جمله در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی نیز پیشگویی‌های انجام داده بود که بیشتر آن‌ها صحیح بودند.

لاک‌پشت پیشگو در برزیل

 در سال ۲۰۱۰ یک اختاپوس به نام پاول نتایج بازی‌های جام جهانی را پیشگویی می‌کرد. پاول در آکواریوم خود دو محفظه غذایی داشت. بر روی این دو محفظه نتایج احتمالی دیدارهای مختلف جام چهانی فوتبال نوشته شده بودند. پاول اختاپوس روی هر محفظه‌ای می‌نشست نتیجه دیدار مورد نظر همان می‌شد.

اکنون همین وظیفه در بازی های جام جهانی فوتبال برزیل به عهده یک لاک‌پشت است و عجیب این که بیشتر پیش‌بینی‌های این لاک‌پشت درست از آب درمی‌آید.

این لاک پشت با همان روش انتخاب غذا که برای پل اختاپوس در سال ۲۰۱۰ تعیین شده بود، پیشگویی کرد که برزیل در بازی افتتاحیه تیم کرواسی را شکست می‌دهد. و نتیجه نیز همان شد.

دیگر حیوانات پیشگو

آرمادیلو باغ وحش زاکسن، از پیشگویان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل


چینی‌ها یک خرس پاندا را برای پیش‌بینی نتیجه دیدارهای جام جهانی انتخاب کرده‌اند. روش انتخاب غذا برای پیشگویی در مورد پاندا نیز صدق می‌کند. اگر پاندا به سوی ظرف غذایی که پرچم یکی از دوتیم را دارد برود، آن تیم پیروز خواهد شد.

امارات متحده عربی در مسابقات جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۴ برزیل یک شتر پیشگو را معرفی کرده‌است. البته پیشگویی این شتر در ارتباط با بازی آلمان و پرتغال اشتباه از آب درآمد.


 

سپ ماير دروازه‌بان پيشين تيم ملي آلمان به همراه نلي‌فيل پيشگو

پیشگویی در تحقیقات موسسه علمی ماکس پلانک آلمان

موسسه علمی ماکس پلانک آلمان در شهر درسدن این کشور، چندین پروژه پیشگویی حیوانات را برای جام جهانی آماده کرده است. در یکی از این پروژه‌ها چند قورباغه نتایج بازی‌ها را پیشگویی می‌کنند.

این قورباغه‌ها اولین پیشگویی‌شان در ارتباط با بازی آلمان و پرتغال صحیح بود. آنها نتیجه بازی را چهار بر صفر به نفع آلمان پیشگویی کرده بودند.

دومین پیشگویی آن‌ها پیروزی سه بر دوی آلمان مقابل غنا بود که دقیق نبود و نتیجه این بازی دو بر دو مساوی به پایان رسید. این قورباغه‌ها نتیجه بازی آلمان و آمریکا را دو بر دو اعلام کرده‌اند.

 
شیوه پیشگویی قورباغه‌ها چنین است. آن‌ها از زمان ورود به درون آکواریوم ۹۰ ثانیه فرصت دارند تا خود را روی عکس پرچم‌های دو تیم در سطح آکواریوم قرار دهند. شمار قورباغه‌های نشسته روی هر پرچمی نشان از گل‌های هرطرف خواهد بود.

"نلی" ‌فیل پیشگو

به نظر شما "نلی فیله" در مورد پیش بینی بازی آمریکا و آلمان که روز پنجشنبه 5 تیر ماه 1393 (26 ژانویه 2014) برگزار خواهد شد، درست می‌گوید یا قورباغه‌های موسسه علمی ماکس پلانک آلمان در شهر درسدن. !!!

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها