نشریه آلمانی: عربستان مهمترین حامی داعش است

نشریه آلمانی: عربستان مهمترین حامی داعش است
پنج‌شنبه 5 تير 1393 - 11:40

یک روزنامه آلمانی نوشت که کمک های ارسالی از عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، مهمترین منابع پشتیبانی مالی گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) است.

به گزارش شبکه خبری العالم، روزنامه آلمانی "زوددویچه زایتونگ" چاپ مونیخ در گزارشی درباره تامین منابع مالی گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) نوشت: از همان آغاز، مهمترین منبع تامین مالی گروه داعش همان اهدا کنندگان کمک در عربستان و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بودند. 

این روزنامه افزود: اما منابع مالی همیشگی داعش دارای ماهیتی جنایتکارانه است؛ یعنی عناصر این گروه منابع مالی خود را از طریق مثلا گروگانگیری، باج گیری، سرقت و قاچاق تامین می کنند. گروه داعش قبل از تسلط بر شهر موصل، میلیون ها دلار از این روش جمع آوری کرده بود.

پس از حمله داعش به شهر موصل و اشغال آن گفته شد که این گروه 4 میلیون دلار از شعبه بانک مرکزی عراق در شهر موصل غارت کرده است اما برخی احتمال دادند که این رقم از 100 میلیون دلار فراتر نمی رود. با این حال، برخی کارشناسان معتقدند که گروه داعش حتی پیش از این نیز، ثروتمندترین سازمان تروریستی در جهان به شمار می آمد.

گروه داعش در شمال سوریه سال گذشته یک میدان نفتی در نزدیک شهر "رقه" را به کنترل خود درآورد که بخشی از نفت استخراج شده را به شیوه های سنتی برای استفاده خود بهره برداری می کند و بخش بزرگتری از آن را برای تامین مالی خود می فروشد.

پربیننده ترین خبرها