نقش قطر در گرایش جوانان عرب به شبکه‌های صهیونیستی

نقش قطر در گرایش جوانان عرب به شبکه‌های صهیونیستی
پنج‌شنبه 5 تير 1393 - 21:04

بهای بسیار بالای اشتراک شبکه‌های ماهواره‌ای قطری برای دنبال کردن مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل، باعث گرایش جوانان در کشورهای عربی به کانالهای رایگان رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت مغربی "هسپرس" در گزارشی نوشت: "ایمن محمد" جوان مصری، همچنان برای دیدن بازی‌های جام جهانی برزیل، در جستجوی کسی است که فرکانس‌ شبکه‌های رایگان صهیونیستی را برای او بیابد؛ افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند به او گفته اند که طی این روزها مشغول همین کار برای دیگران هستند.
ایمن محمد به خبرگزاری اناتولی ترکیه گفت: بعد از تحمل دشواریها توانسته کسی را پیدا کند تا برای دریافت شبکه های صهیونیستی بدون نیاز به اشتراک یا پیگیری از طریق اینترنت، گیرنده ماهواره‌ای او را تنظیم کند.
دور بیستم مسابقات جام جهانی فوتبال روز پنج شنبه 12 ژوئن شروع شد و تا 13 ژولای در 12 شهر برزیل ادامه دارد. دیدن بازیها از طریق شبکه های تلویزیونی نیاز به رمز گشایی دارد و این کار هزینه بر است . لذا بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مشاهده بازیها هستند.
با توجه به افزایش هزینه اشتراک شبکه های تلویزیونی که این مسابقات را پخش می کنند، مصری‌هایی که در وضعیت بد اقتصادی به سر می برند بخصوص در مناطق فقیر نشین، به دنبال راهی برای دیدن بازیها هستند.
دیدن بازیها از طریق ماهواره صهیونیستی عاموس تنها منحصر به مصر نیست بلکه به سایر کشورهای همسایه فلسطین اشغالی نیز سرایت کرده است. همانطور که در گزارش سابق تلویزیون رژیم صهیونیستی ذکر شده، تعداد بینندگان عربی که این مسابقات را از طریق شبکه های تلویزیونی این رژیم دنبال می کنند، بالغ بر ده ملیون نفر است.
این بالا ترین عدد بینندگان در طول تاریخ یک شبکه صهیونیستی است . در این گزارش آمده که علت استقبال بینندگان عرب بخصوص در کشورهای همسایه فلسطین اشغالی، مسأله مالی است. شبکه های الجزیره قطر پخش این بازیها را در انحصار خود دارند، و هزینه اشتراک آن بیش از 300 دلار است، که خارج از توان خانواده های فقیر است.
استقبال از پخش بازیهای جام جهانی به زبان عبری موجب شد تا سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یادداشتی در صفحه تویتر خود بنویسد: "شنیده‌ام که بسیاری از دوستداران فوتبال بازیهای جام جهانی را از طریق پخش زنده شبکه های اسرائیلی می بینند .. خوش آمدید."
دیدن مسابقات جام جهانی از طریق شبکه های رژیم صهیونیستی، واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.
در همین رابطه، "جواد عوض الله" نویسنده فلسطینی گفته است این ماجرا از طریق کانال ورزشی اسرائیل به تمام کشورهای عربی در قاره آسیا و آفریقا سرایت کرده، و در میان عموم جوانان این کلام گفته می شود که شبکه صهیونیستی بازیهای جام جهانی را رایگان پخش می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها