روزنامه انگلیسی: داعش جایگزین القاعده شده است

روزنامه انگلیسی: داعش جایگزین القاعده شده است
چهارشنبه 11 تير 1393 - 11:24

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به خطر گروه‌های تروریستی و حمایت آنها از یکدیگر نوشت، اکنون داعش خطر بزرگی برای اروپا به شمار می رود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه «تایمز» نوشت: داعش که بخش‌هایی از خاک عراق و سوریه را اشغال کرده است، اکنون بزرگ ترین تهدید برای غرب به شمار می آید و نه القاعده.
این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشت: «اینکه گروه های تندرو دیگری منتسب به القاعده مانند بوکوحرام در نیجریه و گروه الشباب در سومالی نیز مانند داعش فعالیت کند فقط منحصر به زمان است و دیر یا زود فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.»
به نوشته این روزنامه،  "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرده است که شاید اولین بار باشد که یک گروه تروریستی دارای موقعیتی شده است و اگر هیچ واکنشی و پاسخی داده نشود ممکن است بر کشور غنی و ثروتمند مانند عراق تسلط کامل یابد که این امر پیامدهای شدیدی بر منطقه و جهان خواهد داشت.
در همین حال "اولیویه جتا" مدیر بنیاد تحقیقاتی "هنری جکسون" در لندن نیز گفت: اعلام حمایت القاعده در کشورهای مغرب اسلامی از داعش برای اروپا بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا القاعده در کشورهای مغرب عربی عامل تحرک بیشتر گروه ها و شبکه های مخفی در اروپا است.
"نایجل لنکستر" معاون مدیر اطلاعاتی سابق انگلیس هم اعلام کرد که داعش در حال قدرتمند شدن است، و البته ممکن است اختلافهایی درون چنین گروه هایی روی دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها