واکنش معاون قرضاوی به اعلام خلافت در عراق

واکنش معاون قرضاوی به اعلام خلافت در عراق
چهارشنبه 11 تير 1393 - 22:52

درحالیکه رئیس مرکز موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان قبلا اقدامات تروریستهای تکفیری و بعثی در عراق را انقلاب مردم عنوان کرده بود، اینبار معاون وی اعلام خلافت توسط داعش در عراق را "خواب های پریشان" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الریسونی" معاون "یوسف قرضاوی" مفتی قطری - مصری اعلام کرد: آن چه داعش از آن به برپایی خلافت اسلامی در عراق تعبیر کرده است، چه از نظر عملی و چه از نظر شرعی، توهم و سراب و خواب هایی پریشان بیش نیست .

الریستونی در گفت وگو با روزنامه التجدید اظهار داشت: در حالی که ملت های مسلمان برای رهایی از استبدادی که به زور شمشیر و توپ و تانک بر آن ها چیره شده است، مبارزه می کنند، یک گروه جدید ظهور می کند که به زور شمشیر اعلام خلافت می کند و خلیفه خود را با تکیه بر شمشیر منصوب می کنند و به دروغ و بناحق اعلام می کند: "هرکس به زور شمشیر، بر مردم چیره شود، بیعت و اطاعت از او واجب است."

الریستونی تاکید کرد: این خلافت، خرافه ای بیش نیست و بیعتی که ادعای آن را می کنند، توسط شماری افراد نادان در بیابان یا غاری از غارهای کوهستان، با شخصی ناشناخته صورت گرفته است. به این ترتیب، چنین بیعتی، تنها برای کسانی که این بیعت را انجام داده اند الزام آور است و ارزشی برای دیگران ندارد.
معاون یوسف قرضاوی ادامه داد: می توان گفت که یک قسمت از فیلم سینمایی تخیلی در عراق فیلم برداری شده است، فیلمی که متاسفانه بسیار خونین است.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که یوسف قرضاوی قبلا در بیانیه ای اقدامات تروریستی گروه های تکفیری و بعثی در عراق را "انقلاب مردم" توصیف کرده بود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها