رسوم عجیب ازدواج در جهان + تصاویر

رسوم عجیب ازدواج در جهان + تصاویر
جمعه 13 تير 1393 - 14:20

العالم - اگر در اندیشه یافتن بهترین مکان برای ازدواج یا به دنبال شریک مناسب برای زندگیتان هستید ، فهرست برخی از عجیب ترین رسوم درخصوص مراسم ازدواج در گوشه و کنار جهان را بخوانید و برای انتخاب یکی از آنها و یا برپایی مراسم به سبک محل زندگی خودتان تصمیم بگیرید.

اندونزی

در اندونزی، عروس دندانهایش را سیاه می کند و برای اثبات اینکه در طول زندگی اش به همسرش خدمت می کند در طول مراسم ازدواج، پاهای داماد را می شوید. همچنین در هنگام رفتن عروس به خانه داماد، پاهای عروس نباید زمین را لمس کند. بنابراین به ناچار هرچقدر هم که مسافت دور باشد، عروس باید تا منزل داماد بر روی شانه های پدر و مادرش حمل شود. 

اندونزي

العالم

جزيره جاوه
در جزیره جاوه در اندونزی که یکی از پرجمعیت ترین مناطق آن کشور است از کسانی که قصد ازدواج دارند، می خواهند که 25 موش در تله بیاندازند. این سنت به تقلید از حاکم جاوه صورت می گیرد و تلاشی برای نابودی موشهایی است که محصولات برنج را تهدید می کنند.

موش و ازدواج در جاوه

العالم

هند

اما در هند، دخترانی که قصد ازدواج دارند مرد مناسب خود را در مراسم ویژه ازدواج می بینند و با عصا ضربه ای به سر و کمر وی می زنند. به باور آنها، مردان مستحق پیوند ازدواج طاقت ضربات محکمتراز این را نیز دارند.همچنین قبیله "تودا" در هند، در طول برگزاری جشن، باید عروس بر روی دست ها و زانو های خود راه برود تا به داماد برسد و داماد با گذاشتن پایش به سر عروس، موجب مبارکی این وصلت شود. در این نوع از مراسم عروس حلقه ازدواجش خود را در یکی از انگشتان پایش قرار می دهد.

هند

العالم

 

چین
قوم "تویجا" در مرکز چین سنت ویژه ای در زمینه ازدواج دارند. در هنگام اعلام موعد ازدواج باید عروس و داماد طی 10 روز، هر روز به مدت 3 ساعت تمام گریه کنند و در روز آخر، پدر و مادر، خواهران، دوستان و نزدیکان آنها نیز باید همراه عروس و داماد گریه کنند.  طی این روزها عروس و داماد ترانه های متنوع غمگینی را با نام "ترانه های گریه آور ازدواج" سر می دهند.

چين

العالم

گینه جدید
در گینه جدید دامادهای قبیله "دانی" باید  برای اثبات محبتش به همسر آینده اش، یکی از انگشتان دستش را قطع و به وی تقدیم کند. اگر این ازدواج سر نگیرد عروس باید چنین کاری را کرده و با انگشت داماد دفن کند.

اسکاتلند

در برخی روستاهای اسکاتلند، پیش از شروع مراسم عروسی، عروس و داماد را سیاهپوش کرده و انواع زباله های متعفن و بدبو نظیر تخم مرغ گندیده و اعضای داخل شکم ماهی را روی سر آن دو خالی می کنند.

سپس عروس و داماد با همین وضع در شهر گشته و راهی محل آماده شده برای مراسم می شوند. در اصل این کار برای حفظ زوج جوان از چشم زخم، انجام می شود.

مغولستان

در منطقه Duar واقع در مغولستان، عروس و داماد جهت نهایی کردن تاریخ مراسم، یک جوجه مرغ را در حالی قربانی میکنند که چاقوی مورد استفاده برای این کار را به طور مشترک در دست گرفته اند. سپس شکم جوجه را شکافته و جگر آن را در می آورند، اگر جگر جوجه سالم باشد، به این معناست که تاریخ مورد نظر مناسب است و اگر جگر حیوان، بیمار باشد، یعنی باید به فکر تاریخ دیگری بود!

 

 

قبیله آفریقایی گوبیس
در این قبیله عروس مجبور است که در روز زفاف زبان خود را سوراخ کرده و داماد نخی از آن عبور دهد و این قفل زبان است و تعهدی است که زن زیادی حرف نزند و به عبارت عامیانه روده درازی نکند. هرگاه زن زیاد حرف زد مرد اشاره به قفل زبانش می کند.

اسکیموها
از جمله آداب و رسوم اسکیموها در مراسم ازدواج این است که داماد اقدام به بوییدن بوی عطر عروس کند اگر از بوی عطر عروس خوشش آمد ازدواج می کند در غیر این صورت پا به فرار می گذارد.

آمازون
هفت شب مانده به مراسم ازدواج، داماد تعداد زیادی از مرغهای روستا را دزدیده و آنها را سر می برد. سپس مرغها را پخته و سرهایشان را می خورد و پای مرغها را روی تختخواب عروس می اندازد.

بورونئی
اما در بورنئی عروس و داماد تا 3 روز پس از ازدواجشان نباید حمام بروند. بنا به باور آنها این سنت راز موفقیت ازدواج آنهاست. به خاطر تحقق این هدف، عروس و داماد تحت نظارت شدید افراد خانواده قرار می گیرند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها