جنجالی شدن جذب نیرو در ارتش اردن

جنجالی شدن جذب نیرو در ارتش اردن
چهارشنبه 18 تير 1393 - 12:30

فراخوان جدید ارتش اردن برای جذب نیروی نظامی در سایه ضعف منابع اقتصادی این کشور و اعلام کسری بودجه ، جنجال زیادی در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مدیریت امنیت کل اردن اعلام کرده است که "همه دیپلمه های مشمول خدمت سربازی قبل از سفر به خارج از این کشور باید از نظر تاخیر در سربازی تعیین تکلیف شوند؛ این تصمیم، ده ها هزار نفر از فارغ التحصیلان دبیرستان و جوانان اردنی را شامل می شود.
برخی از نمایندگان اردنی، درخواست هایی را در پارلمان درخصوص خدمت نظامی اجباری به علت تحولات منطقه مطرح کرده اند.
اردن قانون خدمت وظیفه اجباری را به حال تعلیق درآورده بود، اما اکنون خواهان اجرای قانون خدمت سربازی درهر شرایطی است.
درفراخوان نیروهای مسلح اردن آمده است که " فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن، مدیریت امور انسانی، مرکز نظامی سربازگیری، برای جذب نیروی انسانی مرد اعلام نیاز می کند."
طبق این فراخوان ، یکی از شروط واجب برای متقاضیان پیوستن به نیروهای مسلح اردن، این است که سن آن ها کمتر از 23 سال و بیش از 27 سال نباشد.
روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن به نقل از یک منبع اردنی نوشت که اعلامیه یاد شده ، روشی معمول برای جذب نیرو است و هدف ازآن جذب نیرو در سطح گسترده نیست؛ بلکه از بین بردن کاستی‌های موسسات نظامی است، که مساله ای عادی به شمار می‌آید و هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی و یا چالش های امنیتی جدید ندارد.
فراخوان فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن ، 24 ساعت پس ازآن مطرح شده است که ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به همراه سربازان نیروی گارد مرزی در مرزهای عراق در مراسم افطار شرکت کرد، و دراین جلسه تدابیر نظامی گسترده و پیشگیرانه با هدف جلوگیری از هرگونه تعرض و نفوذ به داخل اراضی اردن از خاک عراق به موازات مرزهای نزدیک سوریه درنظر گرفته شد.
درهمین ارتباط ، حسین المجالی وزیر کشور اردن در حاشیه بازدید از گروهی از نیروهای امنیتی در منطقه " الصحراء " بر توانایی نیروهای مسلح اردن و دیگر سرویس های امنیتی درکنترل مرزها و حمایت از اردن در برابر هرنوع خطر و تهدید و تعامل با شرایط و تحولات درجهت حفظ سلامت و تمامیت ارضی کشور تاکید کرد.
در پی فعال شدن داعش و جریانهای بعثی و تکفیری در عراق، اردن شمار قابل توجهی از نیروهایش را در مناطق مرزی خود با عراق مستقر کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها