وفاق: پاکستانی ها در بحرین حق رای ندارند

وفاق: پاکستانی ها در بحرین حق رای ندارند
يکشنبه 22 تير 1393 - 15:12

دبیر کل جمعیت وفاق بحرین، تاکید کرد که پاکستانی ها و تبعه کشورهای مختلف حق مشارکت در انتخابات را ندارند و فقط مردم بحرین مجاز به شرکت در آن هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت جمعیت وفاق به نقل از شیخ علی سلمان، نوشت: افراد با تابعیت های مختلف حق مشارکت در انتخابات را ندارند و فقط مردم بحرین مجاز به شرکت در آن هستند.
وی افزود: همانگونه که مردم بحرین حق رای دادن در انتخابات پاکستان را ندارند، افراد خارجی و تابعیت دار نیز حق رای دادن در انتخابات بحرین را ندارند.
شیخ سلمان در دیدار با ساکنان سلماباد گفت: بحث و جدل در خصوص انتخابات در هفته گذشته به پایان رسید، و با اخراج دیپلمات آمریکایی حکومت بحرین خواسته یا ناخواسته به انتخابات هرچند صوری ضربه زد.
شیخ علی سلمان اظهار داشت: پس از حادثه ای که در خصوص معاون وزیر امور خارجه امریکا روی داد، این باور بیش از پیش تقویت شد که رژیم با اصلاحات به شدت مخالف است.

وزارت خارجه بحرین، چند روز پیش به دنبال دیدار "توماس مالینوسکی" معاون وزیر خارجه امریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر، با اعضای جمعیت وفاق ، به عنوان بزرگ ترین جمعیت مخالف حکومت، این دیپلمات را عنصری نامطلوب برشمرد و اخراج کرد.
دبیر کل جمعیت وفاق تصریح کرد: ادامه محاکمه ها، حملات، سرکوب و اقدامات امنیتی موجب می شود تا ما نیز به اعتراض های مسالمت آمیز خود تا رسیدن به پیروزی ادامه دهیم.
وی افزود: همه افراد جامعه حق دارند مراقب و ناظر بر فعالیت جمعیت الوفاق باشند و مخالفت خود را ابراز دارند.
شیخ سلمان درباره برگزاری انتخابات با حضور افراد تابعیت دارگفت: ما خواهان انتخابات با حضور مردم بحرین و نه افراد تابعیت دار خارجی هستیم زیرا مردم بحرین خود باید در باره سرنوشت شان تصمیم بگیرند.
شیخ علی سلمان گفت: مردم بحرین در امور پاکستان و دیگر کشورها دخالت نمی کنند وحق رای در انتخابات پاکستان را نیز ندارند بنابراین خارجی ها و افراد با تابعیت های مختلف نیز حق رای در بحرین را ندارند.
وی افزود: موضوع اعطای تابعیت به بیگانگان، باید کاملا انسانی بررسی شود و این که آنان حق رای در بحرین را ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها