عربستان: بورسیۀ "دانشجو-تروریست‌‌"ها لغو می‌شود

عربستان: بورسیۀ
سه شنبه 24 تير 1393 - 22:39

مسئولان وزارت خارجه عربستان تآکید می‌کنند که روند فعالیت دانشجویان عربستانی در خارج از این کشور را به دقت زیر نظر دارند و بورسیۀ آن دسته از دانشجویانی که به عضویت گروه‌های تروریست درآیند یا به آنها گرایش داشته باشند، لغو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سفرای عربستان در خارج از آن کشور تأکید کردند، به دنبال اطمینان از انتشار تبلیغات فریب دهنده برای کشاندن دانشجویان بورسیه تحصیل در خارج به عضویت در گروههای تروریستی، روند پیگیری فعالیت های دانشجویان مذکور افزایش یافته است و اقدامات هشدار دهنده و اطلاع رسانی ها برای حفظ دانشجویان در مقابل این موج تبلیغاتی افزایش خواهد یافت و در صورت تأثیر پذیرفتن دانشجویان مذکور از تبلیغات تروریست ها، آنها به عربستان بازگردانده خواهند شد و در صورت سرپیچی از دستور، بورس آنها لغو خواهد شد.

روزنامه سعودی الحیاة چاپ لندن نوشت: "تبلیغات گمراه کننده" تروریست ها، علاوه بر جوانان در داخل عربستان، 150 هزار دانشجوی بورسیه خارج آن کشور را در بیش از 30 کشور خارجی نیز هدف قرار داده است. این در حالی است که وزارت آموزش عالی عربستان تأکید کرده که در صورت اثبات گرایش دانشجویان برای رفتن به مناطق بحرانی، بورس آنها لغو خواهد شد و از دانشجویان متقاضی دریافت بورس خارج، در مورد نرفتن به مناطق بحرانی، تعهد گرفته است.

در همین حال یک منبع آگاه در وزارت آموزش عالی عربستان، در گفتگو با این روزنامه تأکید کرد: تبلیغات گمراه کننده ای برای کنار گذاشتن بورس تحصیلی و پیوستن به گروههای تندرو در جریان است و تعهد مذکور نیز در راستای فرمان ملک عبدالله در فوریه گذشته مبنی بر مجازات کسانی که به جنگ در خارج از عربستان می پیوندند، از دانشجویان دریافت می شود.

رایزنی های فرهنگی عربستان در خارج از این کشور نیز به دانشجویان و اتباع خود درباره افتادن در دام فراخوان های گروه های افراطی هشدار دادند.

پربیننده ترین خبرها