سریال محاکمه و زندانی کردن کودکان بحرینی ادامه دارد

سریال محاکمه و زندانی کردن کودکان بحرینی ادامه دارد
پنج‌شنبه 26 تير 1393 - 18:39

دادگاه های رژیم آل خلیفه یک کودک یازده ساله بحرینی را به شش ماه زندان محکوم و حبس یک کودک پانزده ساله دیگر را به مدت 45 روز دیگر تمدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه رژیم آل خلیفه روز پنج شنبه در ادامه اقدامات سرکوبگردانه خود در محاکمه مخالفان و شهروندان به دلایل سیاسی و با هدف انتقام از آنها به علت مواضع دمکراسی خواهانه شان، یک کودک یازده ساله بحرینی را به شش ماه زندان محکوم کرد. اتهام این کودک، حمله به نیروهای امنیتی، تخریب دو خودروی نیروهای امنیتی، تجمع، آشوبگری و در اختیار داشتن کوکتل مولوتف، ذکر شده است!
مطرح شدن این اتهامات علیه یک کودک 11 ساله نشان دهنده حجم توطئه رژیم آل خلیفه علیه شهروندان و پرونده علیه سازی علیه آنها و به ویژه جنگ آن علیه کودکان است.
یادآور می شود در جلسه محاکمه این کودک بحرینی، به علت گریه مداوم و فراوان وی، هیچ کس قادر به صحبت کردن با وی نبود و قاضی سه بار وی را به جایگاه فراخواند. اما به علت گریه فراوان، وی قادر به صحبت کردن نبود.
از سوی دیگر، یک دادگاه بحرینی، حکم حبس "محمد صفار" کودک 15 ساله تبعه آن کشور را به مدت 15 روز دیگر تمدید کرد.
دیده بان حقوق بشر بحرین، اخیرا شکایتی را خطاب به گزارشگر ویژه کودکان دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره زندانی کردن و تحت تعقیب قرار دادن کودکان و استفاده از قانون مبارزه با تروریسم برای محکوم کردن شرکت آنها در تظاهرات و فعالیت های مسالمت آمیز تدوین و ارائه کرده است.
در این گزارش به ادامه شکنجه، تحقیر و برخورد شدید با کودکان مذکور اشاره شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها