روسیه: روابط دهه 80 با غرب از سرگرفته می‌شود

روسیه: روابط دهه 80 با غرب از سرگرفته می‌شود
پنج‌شنبه 26 تير 1393 - 20:03

نخست وزیر روسیه هشدار داد تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی علیه مسکو، این کشور را مجبور خواهد کرد در زمینه تعامل با کشورهای مجازات کننده، رفتاری مانند دهه هشتاد داشته باشد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "دیمتری مدودوف" در نشست هیات دولت روسیه گفت، تجربیات جهان ثابت کرده است که تحریم‌های آمریکا، روسیه را به زانو در نمی آورد و به اقتصاد این کشور ضربه نمی زند، و فقط باعث افزایش کینه نسبت به آمریکا و اروپا خواهد شد.
مدودوف خاطرنشان کرد: فشار به روسیه تاثیری بر سیاستهای پولی مسکو و اولویتهایش نداشته و اگر مجبور شویم هزینه های دفاعی و امنیتی را افزایش خواهیم داد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز گفته است، تحریم در نهایت به ضرر تحریم کننده بوده و باعث بحرانی شدن روابط روسیه و آمریکا خواهد شد؛ این امر به ضرر منافع آمریکا و مغایر با منافع شرکتهای آمریکایی است.
وزارت دارایی آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد که بر اساس آن دولت باراک اوباما رییس جمهور این کشور نباید با شرکتها و موسسات روسی مانند شرکت اسلحه سازی "کلاشینکوف"، شرکت تانک سازی "اورال فاگن زافود"، مجتمع سامانه های پدافند هوایی "الماز – انتی"، شرکت "روس نفت" و بانک "گاز پروم" تعامل داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها