ناکارآمدی گنبد آهنین صهیونیستها را شوکه کرد

ناکارآمدی گنبد آهنین صهیونیستها را شوکه کرد
جمعه 27 تير 1393 - 14:23

العالم - کارشناس مهندسی هوا و فضا رژیم صهیونیستی طراح و کارشناس موشکهای بازدارنده و دارنده سه مدرک کارشناسی در این زمینه و برنده جایزه امنیت رژیم صهیونیستی در اظهارات جنجال آفرین خود، گنبد آهنین را به سلاح کاغذی تشبیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: در اوج بالندگی ما به پدیده گنبد آهنین در اسرائیل و عملکرد آن در رهگیری موشکهای مهاجم، "دکتر موتی شیفر" کارشناس مهندسی هوا فضا و طراح و کارشناس موشکهای بازدارنده، دارنده سه مدرک کارشناسی در این زمینه و برنده جایزه امنیت اسرائیل مدعی شد، گنبد آهنین موشکهای مهاجم را رهگیری نمی کند بلکه موشکهایی که از آتشبار این سامانه شلیک می شود، تنها در هوا منفجر می شوند و برای ما تداعی می شود که موشکهای گنبدآهنین، موشکهای دشمن را رهگیری و منهدم کرده است.

وی مدعی شد که هدف از نمایش اقتدار گنبد آهنین تنها تقویت روحیه مردم است.

گزارشگر اسرائیلی افزود: بر اساس اظهارات وی، درعرصه جنگ نسبت اصابت به موشکهای مهاجم بطور قابل توجهی کاهش می یابد و که این واقعیت با ادعای رهگیری 90 درصد از موشکهای مهاجم منافات دارد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات " دکتر موتی شیفر" را در این باره پخش کرد.

دکتر شیفر گفت: پس از عملیات ستون ابرها برای من معلوم شد موشکهای سامانه گنبد آهنین بعلت نقص فنی در طراحی، قدرت اصابت به موشکهای مهاجم را ندارد. آنچه ما در آسمان می بینیم نتیجه انفجار خودکار موشکهای سامانه است. پس از این نتیجه گیری، اعتراض نامه ای برای بازرس دولت فرستادم که پی آن وزارت دفاع یک کمیسیون تحقیقاتی تشکیل داد و از شرکت سازنده تسلیحات جنگی "رافائل"  خواست تا این نقص فنی را برطرف کند ولی تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

شیفر افزود: شهروندان اسرائیلی با سادگی تمام گمان می کنند انفجاری که در آسمان رخ می دهد نتیجه رهگیری و انهدام موشکهای مهاجم توسط گنبد آهنین است. نه تنها شهروندان اسرائیلی بلکه نظامیانی که این سامانه را راه اندازی می کنند نیز چنین تصوری دارند.در واقع موشکهای گنبد آهنین خود منفجر می شوند و نه موشکهای مهاجم.

وی گفت: رهگیری این سامانه نه تنها 100 در صد نیست بلکه 0 در صد است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: در این میان حماس از اظهارات دکتر شیفر ابراز خرسندی کرد.

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی آنونس تبلیغاتی حماس را پخش کرد.در این آنونس گفته می شود "گنبد آهنین از شما حمایت نمی کند.این را از موتی شیفر بپرسید و از آنان که در پناهگاهها پنهان می شوند".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها