تظاهرات گسترده در لندن در حمایت از غزه

تظاهرات گسترده در لندن در حمایت از غزه
شنبه 28 تير 1393 - 23:17

هزاران نفر در شهر لندن پایتخت انگلیس روز شنبه در تظاهراتی خواستار توقف بمباران نوار غزه و رفع محاصره از این منطقه شدند.

به گزارش شبکه خبری العالم، این تظاهرات که بنا به درخواست 7 نهاد از جمله ائتلاف "جنگ را متوقف کنید"، "فراخوان همبستگی با فلسطین" و "انجمن اسلامی اروپا" برگزار شده بود، راس ساعت 12:00 (11:00 به وقت گرینویچ) در ورودی داونینگ استریت محل اقامت و دفتر نخست وزیری انگلیس آغاز شد.

تظاهرکنندگان پس از آن به سمت سفارت رژیم اسراییل در منطقه کنسینگتون در غرب پایتخت حرکت کردند.

"فراخوان همبستگی با فلسطین" در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: دهها هزار نفر در لندن برای صلح و عدالت و فلسطینی آزاد تظاهرات کردند.

سخنگوی ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود که پیش بینی می کند 20 هزار نفر در سرتاسر کشور در تظاهرات مشارکت کنند.

تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی حمل می کردند که بر آنها نوشته بود "حملات اسراییل به غزه را متوقف کنید"، "فلسطین را آزاد کنید" و "کشتار را متوقف کنید".

تظاهرکنندگان همچنین پرچم فلسطین به دست گرفته بودند و شعار "فلسطین را آزاد کنید"، دیوید کامرون، ننگت باد" و "غزه گریه نکن اجازه نمی دهیم سقوط کنی"، سر می دادند.

"سارا کولبورن" مدیر فراخوان حمایت از فلسطین گفت: تظاهرات امروز زمینه را برای تمام انگلیسیها در سرتاسر کشور فراهم کرد تا بگویند "دیگر کافی است" و اسراییل باید به محاصره غزه و اشغال خاک فلسطین پایان دهد.

شخصیت های بسیاری از جمله "دیان ابوت" نماینده حزب کارگران در جمع تظاهرکنندگان سخنرانی کردند، بسیاری از آنها از اقدام دولت فرانسه در زمینه ممانعت از برگزاری تظاهرات حمایت از غزه در پاریس انتقاد کردند، یکی از سخنرانان گفت که برای دولت فرانسه بسیار ننگ آور است که مانع برگزاری تظاهرات شود.

پربیننده ترین خبرها