شهدای الشجاعیه، همچنان زیر آوار

دوشنبه 30 تير 1393 - 18:44

غزه، العالم ـ معاون فرمانده دفاع مدنی غزه تاکید کرد: پس از کشتار منطقه الشجاعیه که توسط هواپیماها و توپخانه رژیم جنایتکار اسراییل صورت گرفت، هنوز شهدای بسیاری در این منطقه در زیر آوارها قرار دارند.

"محمد العطار" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: پس از اعلام آتش بس دو ساعته در روز گذشته(یک شنبه) در منطقه الشجاعیه برای بیرون کشیدن اجساد شهدا و انتقال مجروحان، آنچه را که در منطقه دیدیم غیرقابل تصور بود، جنایتی کامل و کشتاری واقعی؛ میزان ویرانی و آمار شهدا فراتر از توان و امکانات ما برای انتقال اجساد شهدا و مجروحان بود. عملیات امدادرسانی به زمان و ابزار و امکانات و تلاش بسیار نیاز داشت که در دو ساعت آتش بس حتی نتوانستیم تعداد شهدا و خانه های تخریب شده را بررسی کنیم، از این رو از منطقه خارج شدیم در حالی که با چشمان خود دیدیم که شهیدانی در زیر آوار بودند.

وی افزود: امکانات و ابزارهای دفاع مدنی در غزه بسیار اندک است، این ابزارها به بیش از 20 سال پیش باز می گردد و بر طبق استانداردهای بین المللی این ابزارها دیگر غیرقابل استفاده هستند. غزه به سبب محاصره ای که از ده سال تاکنون ادامه دارد، نتوانست به ابزارهای جدیدتری دست یابد و ما با واقعیتی بسیار تلخ روبروهستیم که حتی در جنگ 2008 و 2012 شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

معاون فرمانده دفاع مدنی غزه تصریح کرد: ما از تمام انسانهای با وجدان و نیز نهاد بین المللی حمایت از غیرنظامیان به عنوان نهاد اصلی حمایت از سازمانهای دفاع مدنی و عملیات امداد در جهان می خواهیم تا به وظیفه خود در این خصوص عمل کند. تاکنون این نهاد که نماینده دفاع مدنی در جهان است، هیچ گونه ارتباط و تماسی با ما برقرار نکرده و متاسفانه حتی از سوی نهادهای داخلی نیز با ما تماسی صورت نگرفته است، از این رو از دولت وفاق فلسطین در رام الله می خواهیم تا با ما تماس فوری برقرار کند زیرا ما در بحرانی واقعی بسر می بریم.

العطار خاطرنشان کرد که آمبولانس ها در غزه نیز دیگر کارآیی خود را از دست داده اند و تاکنون چندین آمبولانس از سوی نیروهای رژیم اشغالگر قدس هدف قرار گرفته و در حال حاضر با کمبود شدید آمبولانس  برای انتقال مجروحان روبرو هستیم.
tt-21-13:38

پربیننده ترین خبرها