فراخوان مردم ترکیه برای تحریم کالاهای اسراییلی

فراخوان مردم ترکیه برای تحریم کالاهای اسراییلی
دوشنبه 30 تير 1393 - 19:29

العالم - در پی کشتار مردم نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، برخی از مردم ترکیه در شبکه های اجتماعی فراخوانی برای تحریم محصولات شرکت کوکا کولا و تمامی محصولات اسراییلی راه اندازی کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، شهرداری های ترکیه از جمله شهرداریهای "اوردو"، "ارز روم"، "دنیزلی" و "نوشهیر" از این فراخوان حمایت کردند؛ در این فراخوان پیامهایی از قبیل "به خاطر غزه کوکا کولا ننوشید" و "ما شریک جنگ نخواهیم بود" مطرح شد.

"انور ییلماز" شهردار اوردو با تاکید بر اینکه در این شهرداری تصمیمی مبنی بر تحریم کالاهای اسراییلی اتخاذ شده، گفت: صدها تن از برادران فلسطینی ما از جمله کودکان به طور ناجوانمردانه توسط ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند و ما در مقابل ظلم سکوت نخواهیم کرد از این رو فکر کردیم که باید به این وحشیگریهای صهیونیست ها پاسخی بدهیم و همگان را برای مشارکت در این اقدام فرا می خوانیم.

"عثمان زولان" شهردار دینیزلی نیز به اعلام کرد که شهردای دینیزلی تمام محصولات اسراییل را تحریم می کند.

وی حوادث غزه را به شدت محکوم کرد و گفت: این حوادث حس تاسف و تاثر تمام مسلمانان را برانگیخته است.

شب گذشته چندین شهر ترکیه نیز شاهد تظاهراتی در همبستگی  با غزه بود؛ دیشب تظاهراتی از زمان افطار تا سحر در مقابل کنسولگری اسراییل در استانبول برگزار شد و در آنکارا نیز تظاهراتی در مقابل مقر اقامت هیات دیپلماتیک اسراییل برپا شد که اعضایی از حزب عدالت و توسعه و جمعیت جوانان آناتولی و هیات امداد و کمک های انساندوستانه ترکیه نیز در آن شرکت کردند. تظاهرکنندگان پس از قرائت نماز تراویح، برای قربانیان غزه نماز میت نمادین برگزار کردند و از اسارت یک نظامی صهیونیست نیز اظهار شادی کردند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز از افزایش آمار شهدای عملیات نظامی اسراییل در غزه تا 509 نفر تا ساعت 7:35 به وقت گرینویچ خبر داد که از جمله آنها 26 شهید از خانواده ابوجامع بودند. همچنین از ابتدای تجاوز اخیر صهیونیست ها به غزه در دو هفته پیش، 3150 نفر مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها