جهاد اسلامی: شروط مقاومت برای آتش بس پابرجا است

جهاد اسلامی: شروط مقاومت برای آتش بس پابرجا است
سه شنبه 31 تير 1393 - 11:15

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که مقاومت همچنان بر شروط خود برای آتش بس تأکید دارد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رمضان عبدالله شلح" گفت: "جنبش جهاد اسلامی" و سایر گروه های مقاومت به نقش مصر برای ایجاد آتش بس امیدوارند، و بدون نقش آفرینی مصر هیچ توافقی ممکن نیست.

شلح دیشب در مصاحبه ای تلویزیونی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در معرض مرگ، ویرانی و محاصره قرار دارد و تنها خواسته آنها رفع محاصره و بازگشایی گذرگاه های مرزی است.

دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه قطر و ترکیه هیچ تلاشی برای آتش بس نمی کنند، تاکید کرد: حماس تمایل به نقش آفرینی مصر و تشکیلات خودگردان دارند، اما در این زمینه ما در برابر دو مشکل قرار داریم. اول تجاوز صهیونیست ها به غزه و دوم موضع قاهره در برابر حماس.

وی همچنین تاکیدکرد که جنگی که ملت فلسطین وارد آن شده در نوع خود در تاریخ این سرزمین بی سابقه است، چرا که همه شهرهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی هدف حمله مقاومت قرار گرفت، و اگر رژیم اشغالگر بیش از این ماجراجویی کند، خسارت های بیشتری متحمل خواهد شد.

شلح خاطرنشان کرد: مقاومت با اولین موشکی که به تل آویو شلیک کرد، معادله این جنگ را تغییر داد؛ ما نسبت به پیروزی بسیار امیدواریم چرا که  نحوه عملکرد مقاومت نتیجه جنگ با دشمن صهیونیست را رقم خواهد زد.

شلح درباره طرح آتش بس مصر گفت: نکات مورد نظر خود را درباره این طرح گفته ایم و گوشزد کردیم که مفاد آن تامین کننده خواسته های مردم تحت محاصره غزه نیست.

وی ضمن تقدیر از تلاش هایی که به منظور آتش بس صورت می گیرد، تاکید کرد که آمریکا خیرخواه منطقه نیست.

پربیننده ترین خبرها