فیلم بازرسی جان کری قبل از دیدار با عبدالفتاح سیسی

چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:00

وزیر خارجه آمریکا قبل از دیدار با رئیس جمهور مصر از سوی نیروهای ویژه امنیتی بازرسی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به تازگی فیلم کوتاهی در اینترنت منتشر شده است که نشان می‌دهد نیروهای ویژه امنیتی ریاست جمهوری مصر، جان کری و معاونانش را پیش از ملاقات با عبدالفتاح سیسی در قاهره، بازرسی می‌کنند.
خبرگزاری آناتولی ترکیه تأکید کرد که در این فیلم، یک مسؤول امنیتی مصری با حرکت دادن دستگاه فلزیاب قابل حمل روی لباس جان کری پیش از ملاقات با سیسی او را مورد بازرسی قرار می دهد.
در این فیلم همچنین معاونان جان کری از زیر دستگاه ثابت تفتیش و بازرسی عبور می کنند، و سپس با دستگاه فلزیاب قابل حمل بازرسی می‌شوند.
البته جان کری در این نوار چند ثانیه‌ای ناراحت به نظر نمی رسد.
درحالی که برخی طرفداران رئیس جمهور مصر از این اقدام نیروهای امنیتی ابراز شادمانی کرده‌اند؛ شمار دیگری این کار را کم اهمیت دانسته و گفته‌اند: این امر طبیعی است و هیچ اهانتی به آمریکا یا مصر در آن نیست.
برخی در تفسیر علت جنجال و هیاهوی به راه افتاده در باره این فیلم گفتند که این اولین بار است که با یک مسؤول آمریکای اینگونه برخورد می شود.
در همین حال، وزارت خارجه آمریکا به صورت تلویحی محتوای این فیلم را تأیید کرده و آن را کم اهمیت دانسته است.
ماری هارف معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: صرف نظر از برخی از خبرنگارانی که فکر می کنم درباره این موضوع در توییتر مطلب می فرستادند، من با کارمندان خودمان در آنجا صحبت کردم و آنها از اهتمام و توجه صورت گرفته به این موضوع (بازرسی کری) تعجب کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها