سفرهای تروریستی و ماه عسل داعشی‌ها درقلمرو خلافت!

سفرهای تروریستی و ماه عسل داعشی‌ها درقلمرو خلافت!
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 21:37

تشکیلات تروریستی داعش به تازگی به ابتکار جدیدی دست زده و با برگزاری اردوهای سیاحتی برای اعضای خود و سایر شهروندان از شمال سوریه تا غرب عراق اقدام نموده تا سرزمین هایی را که اشغال کرده و در آن اعلام خلافت کرده است، به آنها معرفی کند.

 تشکیلات تروریستی داعش علاوه بر تجاوز و قتل و کشتار و اجرای احکام اعدام در ملا عام و سنگسار زنان و افراط در اجرای "شریعت اسلام"، به ابتکار جدیدی دست زده و نسبت به برگزاری اردوهای سیاحتی و سفرهای ماه عسل برای اعضای خود و سایر شهروندان در قلمرو به اصطلاح "خلافت اسلامی" در عراق و سوریه مبادرت می کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هدف تشکیلات گروه تروریستی داعش در زمینه برگزاری اردوهای سیاحتی و سفرهای ماه عسل در محدوده شمال سوریه تا غرب عراق، این است تا سرزمین هایی را که به چنگ آورده و در آن اعلام خلافت کرده است به آنها معرفی کند.

به گفته تعدادی از تروریست های رقه که بزرگ ترین مقر داعش در شمال سوریه به شمار می آید، برخی از تروریست ها از این فرصت برای گذراندن ماه عسل خود در استان الانبار عراق استفاده کرده اند.
یکی از این افراد با تمسخر می گوید:" این جهادی ها بسیار رمانتیک هستند و سرکرده معروف داعش، شیشانی (چچنی) هم در یکی از این سفرها به همراه همسر سوری خود و در زمان اندکی بعد از ازدواج شرکت کرده است.

حرکت اتوبوس های داعش که پرچم های سیاه این تشکیلات را با خود دارد، از شهر تل ابیض از توابع رقه در نزدیکی مرزهای ترکیه شروع شده و به استان الانبار ختم می شود و مسافران می توانند هرجایی که تمایل دارند پیاده شوند. نیازی هم به گذرنامه نیست.

البته این سفرها رایگان نیست و بهای آن بر اساس مسافتی که مسافران طی می کنند، متفاوت است.

ابوقتیبه العکیدی، فرمانده میدانی استان دیرالزور، می گوید که اکثر شرکت کنندگان در این سفرها خارجی هایی هستند که با زبان انگلیسی با هم صحبت می کنند و لباس افغانی به تن دارند و یک مترجم با لباس سیاه افغانی هم درباره مناطقی که از آن بازدید می کنند، توضیحاتی ارایه می کند.

وی می افزاید: بعضی از این مسافران در حالی مشاهده شده اند که کتابچه هایی درباره شعارهای خلافت اسلامی، تاریخ آن، دلایل شکل گیری و چگونگی بازیابی مفاخر آن را به همراه داشته اند. آنها در اتوبوس ها سلاح به همراه خود نمی برند، اما خودروهای حامل تیربار آنان را همراهی می کند.

این سفرها هر هفته دو بار در روزهای یکشنبه و چهارشنبه برقرار است و تا حد زیادی شبیه به تورهای مسافرتی شرکت های سیاحتی است، با این تفاوت که محدود به مناطق تحت سیطره داعش در دو کشور سوریه و عراق است و این مناطق به عنوان یک کشور تلقی می شود.

کسب اطلاعات مستقیم درباره این سفرها از تشکیلات داعش میسر نشده، اما حساب کاربری "ایالت نینوا" وابسته به داعش در توییتر تصاویری از اتوبوس هایی منتشر کرده که روی آن نوشته شده "طرح حمل و نقل رایگان" و تصاویر افراد در حال سوار شدن به این اتوبوس ها با پرچم داعش در آن به چشم می خورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها