رژیم صهیونیستی در جستجوی روزنه آتش بس

رژیم صهیونیستی در جستجوی روزنه آتش بس
پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 - 14:17

العالم - کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از تلاش و تکاپوی محافل سیاسی صهیونیستی در جستجوی روزنه ای برای نجات از موشک باران مقاومت در غزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "رفیف دروکر" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل در جستجوی آتش بس است.

مقام های اسرائیلی در تماسهای تلفنی با برخی طرف های مرتبط ، آمادگی خود را برای بازگشایی گذرگاهها و ورود کالاهای بیشتر به نوار غزه اعلام کرده اند. اعلام آمادگی اسرائیل در راستای اعلام مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح تنها برای ابو مازن صورت گرفتدر این صورت کنترل عدم ورود مصالح ساختمانی به غزه دشوار می شود.

دروکر افزود: احتمالا گابی آیزن کت معاون رئیس ستاد ارتش مسؤولیت نظارت بر این روند را برعهده بگیرد. بر این اساس قرار شد با موافقت اسرائیل کمکهای اقتصادی وارد غزه شود.این توافقها نشان دهنده رغبت اسرائیل برای برقراری آتش بس است.

تیم اسرائیلی که از سوی نخست وزیر و وزیر دفاع برای پیشبرد این امر گماشته شده، برای اطلاع از جزئیات مذاکرت صورت گرفته در این زمینه بار دیگر عازم مصر می شود.

وی افزود: یک تیم بین المللی شامل نمایندگانی امریکا و اروپا و بان کیمون و مصریها و ابومازن تلاش گسترده ای را برای برقراری آتش بس آغاز کرده اند؛ اما اگر حماس با این تلاشها پاسخ ندهد این به معنی است که خواستار ادامه جنگ بوده و ما نیز باید ادامه دهیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها