انتخاب نخست وزیر عراق احتمالا تا 2 هفته دیگر

انتخاب نخست وزیر عراق احتمالا تا 2 هفته دیگر
پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 - 18:09

رییس مجلس نمایندگان عراق، پس از تعیین رییس جمهور عراق در نشت امروز، پارلمان گفت که جلسه بعدی مجلس روز پنجم اوت 2014 (14 مرداد 1393) برگزار خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از مشکلات پیش روی عراق پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، اختلاف گروه های سیاسی بر سر تعیین روسای مجلس، ریاست جمهوری و نخست وزیری بود که هم اکنون رییس مجلس و رییس جمهور انتخاب شده اند، و تنها پست حساس نخست وزیری باقی مانده است که باید در جلسات آتی پارلمان و با توجه به فراکسیون پیشرو و ائتلاف های صورت گرفته، انتخاب شود.
پایگاه خبری عراقی "سومریه نیوز"، اعلام کرد که در جلسه امروز فواد معصوم از رهبران ائتلاف کردستان عراق با حضور 226 نماینده به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب شد.
انتخاب وی پس از کناره گیری تمام رقبایش از صحنه مقدور شد.
حنان الفتلاوی، نماینده مجلس از ائتلاف دولت قانون، که در مرحله اول رای گیری 36 رای را به خود اختصاص داده بود، گفت که به احترام خواست رییس و اعضای ائتلاف ملی از رقابت کنار رفته است.
وی از فواد معصوم خواست موضعی واضح و شفاف در قبال مسایلی چون یکپارچگی عراق، کرکوک و نفت اتخاذ نماید.
دیگر نامزد های ریاست جمهوری عراق شامل فائق الشیخ علی، نماینده ائتلاف مدنی، با 10 رای و حسین الموسوی با سه رای در مرحله اول، از ادامه رقابت کناره گیری کردند.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق اعلام کرد جلسه بعدی پارلمان 14 مرداد برگزار می شود.

نمایندگان ائتلاف دولت قانون بارها تأکید کرده اند که تنها نامزد آنها برای پست نخست وزیری "نوری مالکی" است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها