روزنامه ورلد تریبیون از حجم غنایم جنگی داعش پرده برداشت

روزنامه ورلد تریبیون از حجم غنایم جنگی داعش پرده برداشت
جمعه 3 مرداد 1393 - 10:48

العالم - روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون حجم سلاح های سنگینی که گروهک تروریستی داعش بعنوان غنایم جنگی پس از عقب نشینی ارتش عراق از استان نینوا در دهم ژوئن ماه گذشته بدست آورد را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ورلد تریبیون به نقل از مقام های آمریکایی گزارش کرد که گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) با تسلط بر ناوگان توپخانه ای ساخت آمریکا و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات مستقر در پایگاههای نظامی در شمال عراق، توان نظامی خود را به شدت تقویت کرده است.

مسئولان آمریکایی در گفت وگو با این روزنامه با اشاره به استفاده تروریست های داعش از تجهیزات جنگی و توپخانه ای که در ژوئن گذشته به غنیمت گرفته، تصریح کردند که "غنایم مورد نظر می تواند داعش رابه یک ارتش تبدیل کند".

این روزنامه با اشاره به اذعان فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در خصوص دامنه زرادخانه نظامی جدید ساخت آمریکا که بدست داعش افتاده، افزود: در گزارش 120 صفحه ای "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا، به از دست دادن بیش از 50 باطری توپخانه 155 میلیمتری که پیشتر به ارتش عراق فروخته شده، اشاره شده است.

همچنین تروریست های داعش چندین دستگاه خمپاره انداز از نوع "هاوتزر" و بیش از 1500 دستگاه خودروی زرهی را به غنیمت گرفته اند. این تجهیزات جنگی توانایی مقابله در برابر آتش سلاح های سبک را دارند؛این تجهیزات نظامی در اختیار ارتش و پلیس عراق بود که به هنگام اشغال مناطق گسترده در شمال این کشور، به دست داعش افتاد.

این سلاح‌ها به همراه میلیون‌ها دلار پول نقد موجود در بانک‌های موصل، در شرایطی به چنگ داعش افتاد که برخی فرماندهان ارشد ارتش عراق، به یگان های مستقر در موصل، اجازه مقاومت و جابجایی تجهیزات را نداده و با صدور دستور عقب نشینی، به بهانه شناسایی نشدن سربازان توسط داعش، به آنها اعلام کردند حتی سلاح‌های انفرادی خود را نیز به زمین بگذارند و با لباس شخصی، از شهر خارج شوند.

«ابوبکر الجنابی» از سران گروهک تروریستی داعش غنایم جنگی را هدیه متحدان داعش در استان نینوا عنوان کرد و گفت: غنایم انعام بود؛ داعش پر است از شگفتی‌ها، حتی من هم از سرعت تصرف موصل شگفت زده شدم؛ می‌دانستم که اتفاقاتی در صلاح‌الدین و موصل در حال وقوع است، اما فکر نمی‌کردم حمله سایر گروه‌ها به این سرعت به موفقیت برسد. حمله از شرق شروع شد (از سمت کردستان عراق) و در اصل، حمله اصلی را همین هسته‌های دولت اسلامی که از قبل در داخل موصل مستقر شده بودند، با همکاری سایر گروه‌ها انجام دادند. آنها جنگ را آغاز کرده بودند و ارتش هم رفته بود، وقتی ما رسیدم تقریبا کار تمام شده بود.

پربیننده ترین خبرها