روزنامه ترکیه ای:

حمله به موصل با مهمات ترکیه عملی شد

حمله به موصل با مهمات ترکیه عملی شد
جمعه 3 مرداد 1393 - 11:17

العالم - یک روزنامه ترکیه ای، فاش کرد که نقشه حمله داعش به موصل، در هتلی در استانبول و تحت نظر سازمان اطلاعات ترکیه برنامه ریزی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ادنلک دیلی" نوشت: داعش، در تاریخ 28 فوریه تا 2 مارس سال جاری، در یکی از هتل های استانبول و تحت نظر سازمان اطلاعات ترکیه، برای حمله به موصل برنامه ریزی کرد و سازمان اطلاعات ترکیه، مهمات لازم برای حمله به موصل را در اختیار آن ها قرار داد.

این روزنامه ترکیه ای در گزارشی که در بسیاری از پایگاه های خبری عربی منتشر شد، تاکید کرد: عناصر داعش، در تاریخ یکم ماه ژوئن گذشته، در پایتخت یکی از کشورهای عربی گردهم آمدند و یک هفته بعد از آن، به موصل یورش بردند. در این میان، سازمان اطلاعات ترکیه، مهمات لازم برای حمله را در اختیار داعش قرار داد و مکان های گردهمایی را برای آن ها فراهم ساخت و اماکن ملاقات و زمینه رفت وآمد آزادانه به کشورهای منطقه را مهیا کرد.

در این گزارش تاکید شده است که نشست محرمانۀ داعش را گروهی از ترکمن های سوری فاش کردند که در زمان گردهمایی، در همان هتل حضور داشتند تا گردهمایی جنبش دموکراتیک ترکمن های سوریه را برگزار کنند.

به گفته این منابع، رهبران ارشد سازمان های اطلاعاتی اردن و سران حزب منحله بعث عراق و دیگر نماینده های جنبش های سنی عراقی در این گردهمایی شرکت داشتند.

هدف از این گردهمایی، تضعیف دولت عراق به نخست وزیر نوری مالکی از طریق ایجاد جبهه ضد شیعی به رهبری داعش عنوان شده است.

26

پربیننده ترین خبرها