حماس مجددا خواستار بازگشائی گذرگاه رفح شد

حماس مجددا خواستار بازگشائی گذرگاه رفح شد
جمعه 3 مرداد 1393 - 12:25

العالم - حماس از مقام های مصری خواست تا برای ورود کمک ها به مردم بی دفاع غزه، گذرگاه رفح را باز کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حماس دردرخواست خود تاکید کرده که مقامهای مصری گذرگاه رفح را به طور کامل و دائمی باز کنند تا کاروان های کمک رسانی به مردم بی دفاع فلسطین بتوانند وارد غزه شوند.

"فوزی برهوم" سخنگوی حماس در بیانیه ای که خبرگزاری آناتولی آن را منتشر کرد، گفت که به علت بسته بودن گذرگاه رفح دهها کاروان کمک رسانی نتوانسته اند وارد غزه شوند.

شنبه گذشته کاروان کمک های مردمی مصر قصد ورود به غزه را داشتند؛ اما مقام های مصری به بهانه حمایت از این افراد و ترس از اوضاع سینا، مانع ورود آنها شدند.

مسئول کاروان کمک های مردمی مصر که سحرگاه پنجشنبه به قصد کمک به مردم غزه راه افتاد، گفت: مقام های مصری بخاطر نداشتن مجوزهای لازم مانع ادامه مسیر آنها به سمت گذرگاه رفح شدند

برهوم با اشاره به اینکه با توجه به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بستن گذرگاه رفح توجیهی ندارد و تشدید کننده محاصره است، افزود:  این امر نشان دهنده پس روی نقش مصر در قضیه فلسطین است.

از سوم ژولای 2013 مقام های مصری گذرگاه رفح را تقریبا به طور کامل بسته اند و در برخی مواقع و بسیار محدود و برای موارد انسان دوستانه این مرز را باز می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها