حماس: سکوت درقبال‌بمباران مدرسه‌آنروامحکوم‌است

حماس: سکوت درقبال‌بمباران مدرسه‌آنروامحکوم‌است
جمعه 3 مرداد 1393 - 15:08

العالم - جنبش حماس، سکوت جامعه جهانی در قبال بمباران مدرسۀ آوارگان فلسطینی "آنروا" وابسته به سازمان ملل در بیت حانون را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سامی ابوزهری" سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" درباره بمباران مدرسه آوارگان فلسطینی آژانس آنروا گفت: بمباران این مدرسه، جنایت جنگی وحشتناک و تجاوز به نهادهای بین المللی است.

به نوشته پایگاه خبری رأی الیوم، ابوزهری افزود: جامعه جهانی با سکوت در قبال فاجعه بمباران مدرسه بیت حانون که وابسته به سازمان ملل است، در جنایت های رژیم صهیونیستی شریک است.

از سوی دیگر، وزارت امور داخلی فلسطین، پنجشنبه شب اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه که از 7 جولای جاری آغاز شد تاکنون حدود 10 تن مواد منفجره بر سر غزه ریخته است.

"جهاد ابومراد" معاون واحد مهندسی و مواد منفجره در وزارت امور داخلی، خاطر نشان کرد: حملات هوایی رژیم صهیونیستی همچنان به همان منوال ادامه دارد و این در حالی است که حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی، از روز پنج شنبه و همزمان با آغاز حملات زمینی، شدت یافته است.

ابومراد تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون شش هزار حمله توپخانه ای به غزه داشته است و در این حملات از گلوله های شدیدالانفجار استفاده کرده که ویرانی گسترده ای را سبب شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی، اخیرا به سمت منازل فلسطینی در مناطق شرقی باریکه غزه، بمب های دودزا شلیک کرد تا عملیات جایگزین کردن نیروهای خود را از چشم مردم پنهان کند. این بمب ها بر تنفس مردم تاثیر می گذارد و سلامتی کسانی که دچار آسم یا تنگی نفس هستند را تهدید می کند.

ابومراد سپس به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب های فسفری در برخی از مناطق باریکه غزه برای آتش زدن برخی منازل اشاره کرد و گفت: آن ها با این کار، از شعله های آتش برخاسته از خانه، به عنوان نشانه ای برای یگان توپخانه استفاده می کنند تا توپخانه آن منطقه را با خاک یکسان کند. یگان توپخانه همچنین، برای پاکسازی مناطقی که احتمال وجود مین و بمب در آن ها وجود دارد؛ از بمب های آتش زا استفاده می کند.

معاون واحد مهندسی و مواد منفجره در وزارت امور داخلی در ادامه گزارش داد که شناورها و ناوچه های جنگی رژیم صهیونیستی با گلوله های 120 میلی متری و موشک های شدید الانفجار دریا به زمین، شهرهای فلسطینی را در شرق باریکه غزه هدف قرار می دهند و تانک های این رژیم نیز با گلوله های 120 میلی متری و همچنین گلوله های ممنوعه "الابام" منازل غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

وی افزود: گلوله های 120 میلی متری تانک ها خوشه ای هستند و هر یک از خوشه های آن ها سه هزار ترکش دارد که به محض انفجار در همه جای محل انفجار پخش می شوند و به همین سبب بیشترین تعداد از غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

ابومراد در ادامه توضیح داد: هر یک از گلوله های الابام، حاوی 4 اتاقک است و هر مجهز به اتاقک های استوانه ای برای بریدن و قطع کردن است و علت بریده شدن اعضای زخمی ها در غزه، استفاده رژیم صهیونیستی از این سلاح است.

حملات رژیم صهیونیستی اعم از هوایی، توپخانه و دریایی به مناطق مختلف غزه، تاکنون دستکم 807 شهید و 5 هزار و 221  زخمی برجا گذاشته است.26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها