نصرالله: هر روز اهمیت روز قدس بیشتر روشن می شود

نصرالله: هر روز اهمیت روز قدس بیشتر روشن می شود
جمعه 3 مرداد 1393 - 19:09

دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه با ستایش از نیروهای مقاومت تاکید کرد که هر روز اهمیت روز جهانی قدس برای ما بیش از پیش روشن می شود و امروز مقاومت در غزه پیروز شد.

سید حسن نصرالله سید جمعه شب در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس در مجتمع سید الشهدا در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت که از شبکه خبری العالم به طور مستقیم پخش شد، گفت: تحولات غزه و فرارسیدن روز جهانی قدس ایجاب کرد که با وجود نگرانی های امنیتی، در اینجا با همدیگر دیدار کنیم.

* هر روز اهمیت روز جهانی قدس بیشتر می شود

وی افزود: روز جهانی قدس را امام خمینی (ره) تعیین کردند تا مسئله فلسطین در اندیشه ها باقی ماند. ایشان روز جهانی قدس را برای زنده نگه داشتن قضیه فلسطین اعلام کردند.

سید حسن نصرالله گفت: هر روز که می گذرد اهمیت این روز بیش از پیش برای ما روشن می شود.

وی تصریح کرد: آرزوی آمریکایی ها و غربی ها پایان دادن به قضیه فلسطین به نفع رژِیم صهونیستی است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال جدا کردن و منزوی کردن ملت فلسطین از محیط عربی و اسلامی خود هستند، گفت: اگر در مبارزه با دشمن صهیونیستی کوتاهی کنیم ، اهداف خود را محقق خواهد کرد.

وی گفت: دشمن صهیونیستی مسائلی را برای کشورهای عربی به وجود آورده است تا این کشورها قضیه  فلسطین را فراموش کنند. 

* انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را زنده نگه داشت

سید حسن نصرالله با ستایش از برخی کشورهای عرب بویژه سوریه در مخالفت با طرح های سازشکارانه و دنبال کردن گزینه مقاومت تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و حمایت از قدس و فلسطین و فلسطینیان را در دستور کار خود قرار داد.

به گفته سید حسن نصرالله، پایداری سوریه و پیروزی انقلاب اسلامی و اتخاذ رویکرد مقاومت از سوی آنها به باقی ماندن مسئله فلسطین کمک کرد.

وی گفت: ملت فلسطین با وجود دردها و مشکلات خود، به میهن و مقدسات، سرزمین و اصول خود پایبند بوده و پافشاری کرده است و به مقاومت خود ادامه داده است و تسلیم نشده است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: با وجود همه تلاش ها برای امحای قضیه فلسطین از افکار عمومی ، این قضیه همچنان در افکار عمومی منطقه و جهان زنده است.

وی گفت: ملت فلسطین در داخل و خارج سرزمین خود، همچنان به سرزمین خود و مقدساتش فکر می کند و مخالف سازش با رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله افزود: ملت فلسطین با وجود همه جنایات رژیم صهیونیستی و عوامل ناامیدی همچنان استوار ایستاده است.

* سوریه همچنان پشتیبان مقاومت خواهد بود

سید حسن نصرالله افزود: آنچه در منطقه خود مشاهده می کنیم، یک ویرانی هدفمند و ایجاد دشمنی ها است. سوریه همچنان دیوار مستحکم در برابر طرح صهیونیستها و پشتیبان مقاومت و مسئله فلسطین خواهد بود.

وی گفت: ملت فلسطین و مقاومت با وجود اختلاف دیدگاه ها ، از زمان اشغال فلسطین تاکنون قضیه فلسطین را در اولویت خود قرار داده اند.

* ما امروز در حساسترین مرحله قرار داریم

دبیرکل حزب الله گفت: مرحله ای که ما در آن قرار داردیم ، خطرناک ترین و حساس ترین مرحله از زمان اشغال فلسطین تاکنون است.

وی افزود: ما امروز شاهد ایجاد اختلافات، دشمنی ها و فتنه ها بین ملت ها و طوایف مختلف هستیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه گروه هایی در عراق با نام اسلام این کشور را وارد مرحله دشواری کرده اند، افزود: ما نگران تکرار تجربه تخریب اماکن مذهبی و کلیساهای عراق در خصوص مسجد الاقصی هستیم.

وی تصریح کرد: امت اسلامی امروز در بدترین شرایط  قرار دارد و اولین قربانی فلسطینی ها هستند.

* هدف حمله به غزه، شکست عزم فلسطینی ها است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تجاوز تروریستی اسرائیل به باریکه غزه با هدف شکستن عزم و اراده فلسطینی ها آغاز شده است.

وی به حملات وحشیانه هوایی و زمینی و دریایی ارتش رژیم اسرائیل به ملت مظلوم در نوار غزه، شهادت زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی، کوچاندن مردم و ویرانی خانه های آنها و سکوت جامعه بین المللی درقبال آن و سکوت برخی از کشورهای عربی درقبال این جنایات اشاره کرد و درمقابل از مقاومت ملت فلسطین و پایداری اسطوره ای و پایداری سیاسی آنها ستایش کرد و گفت: پایداری مردمی و استقامت مبارزان در میدان نبرد و پایداری سیاسی تعیین کننده خواهد بود.

دبیرکل حزب الله گفت: آنچه ما در جولای سال دو هزار و شش تجربه کردیم ، هم اکنون در باریکه غزه با همان بهانه ها تکرار می شود.

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل از ربوده شدن سه صهیونیست سوء استفاده کرد تا به باریکه غزه تجاوز کند.

* پایداری ملت فلسطین تعیین کننده خواهد بود

سید حسن نصرالله تاکید کرد: تحولات میدان ، پایداری مردی و پایداری سیاسی تعیین کننده سرنوشت تجاوز به باریکه غزه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اسرائیل نابود کردن مقاومت و سلاح مقاومت و فرهنگ مقاومت است و ناتوانی رژیم اسرائیل با کمک متحدانش در تأمین اهدافش در باریکه غزه بدان معناست که مقاومت پیروز شد.

* اسرائیل شکست همه جانبه اطلاعاتی و نظامی خورد

دبیرکل حزب الله به شکست همه جانبه اطلاعاتی ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه در شناسایی ساختار زیربنایی مقاومت از جمله تونل ها و موشک ها گفت: نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل نیز در یکسره کردن نبرد شکست خورد و شلیک موشک ها ادامه یافت و در عملیات زمینی نیز به گفته تحلیلگران صهیونیست، رژیم اسرائیل شکست خورد. این تحلیلگران گفتند که ستون فقرات نیرویهای ما (تیپ گولانی) درهم شکست.

وی گفت: اسرائیل تاکنون به اهدافش در غزه نرسیده است که این امر بهترین شاهد بر عدم موفقیت عملیات تجاوز به غزه است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: رژیم اسرائیل در ترور مسئولان مقاومت فلسطین و متوقف کردن حملات موشکی ناکام مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اهداف مقاومت فلسطین از همان آغاز روشن و واضح بوده است.

دبیرکل حزب الله گفت: اصابت موشک های مقاومت فلسطین به تل آویو دستاوری بزرگ و بی نظیر است. من مطمئن هستم که برخی حکام عرب به مسئولان صهیونیست و نتانیاهو زنگ می زنند و می گویند که به تجاوزگری علیه غزه ادامه بدهید اما بدانید در نهایت که این مقاومت فلسطین است که اراده خود را تحمیل خواهد کرد.

وی با انتقاد شدید از برخی از اعراب که در رسانه ها از حمایت از صهیونیستها حرف می زنند، گفت: خجالت بار است که برخی اعراب همبستگی خود را با نظامیان صهیونیست ابراز می دارند.

* ایران، سوریه و حزب الله همواره پشتیبان ملت فلسطین بوده اند

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ایران و سوریه و مقاومت در لبنان خصوصا حزب الله در طول سالهای طولانی در حمایت همه گروههای مقاومت فلسطین در سطح سیاسی، رسانه ای، مالی، تسلیحاتی و پشتبیانی کوتاهی نکرده اند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان حزب الله در کنار همه ملت فلسطین بوده و هستیم و از همه گروههای مقاومت بدون استثنا حمایت می کنیم و از هیچ گونه حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین دریغ نمی کنیم. ما شرکای واقعی با مقاومت فلسطین هستیم زیرا پیروزی آنها پیروزی ما و شکست آنها شکست ما به شمار می رود.

سید حسن نصرالله گفت: ما با دقت همه تحولات در نبرد غزه و تحولات سیاسی آن را دنبال می کنیم. ما در کنار شما ای برادران در غزه هستیم و همه وظیفه خود را در این زمینه ایفا خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله خطاب به نظامیان صهیونیست در نوار غزه نیز تاکید کرد: شما اکنون در غزه در چرخه شکست قرار دارید.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها