رژیم صهیونیستی به آتش‌بس 12 ساعته تن داد

رژیم صهیونیستی به آتش‌بس 12 ساعته تن داد
شنبه 4 مرداد 1393 - 07:28

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی جمعه شب در گفت‌وگو با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا، با آتش بس و توقف 12 ساعته حمله به نوار غزه موافقت کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این آتش‌بس موقت از ساعت 8 صبح به وقت گرینویچ، اجرایی می‌شود. آتش‌بس 12 ساعته، تنها دستاورد رایزنی‌های چند روز اخیر کری در سفرش به منطقه بوده است.
گفته می شود که کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی ساعتی قبل با طرح آتش‌بس یک هفته‌ای ارایه شده از سوی "جان کری" مخالفت کرده بود.
همزمان یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود به خبرنگاران در قاهره اعلام کرده که نتانیاهو به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است که این آتش بس ۱۲ ساعته روز شنبه به اجرا در خواهد آمد.

پیش از این، جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم گفته بود که بر خلاف گزارش رسانه‌ها در مورد مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس هفت روزه آمریکا، وی به اجرایی شدن یک آتش‌بس بلند مدت میان طرفین خوش‌بین است.
قرار است صبح شنبه، نشستی با حضور نمایندگان آمریکا، تروئیکای اروپایی، اتحادیه اروپا، ایتالیا، ترکیه و قطر در شهر پاریس برگزار شود. هدف از برگزاری این نشست، رایزنی در مورد آتش‌بس در نوار غزه است.
از آغاز حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، بیش از 800 فلسطینی که 80درصد آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند، به شهادت رسیده‌اند. در مقابل دستکم 33 نظامی صهیونیست از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه، به هلاکت رسیده و ده‌ها تن نیز زخمی شده‌اند.
حماس می‌گوید که به خلع سلاح تن نمی‌دهد و شکستن محاصره غزه باید یکی از شرایط آتش‌بس باشد.

پربیننده ترین خبرها