انتقاد احزاب فرانسوی از ممنوعیت حمایت از غزه

انتقاد احزاب فرانسوی از ممنوعیت حمایت از غزه
شنبه 4 مرداد 1393 - 22:45

واکنش احزاب و گروه های سیاسی فرانسه به ممنوعیت برگزاری تظاهرات در حمایت از مظلومان غزه وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، “اولیویه بوزانسونو" از "حزب نوین ضد سرمایه داری" فرانسه، ممنوعیت برگزاری تجمع حمایت از غزه را مسبب بروز تنش و ناآرامی عنوان کرد.

بوزانسونو در مصاحبه با روزنامه فرانسوی "لو پاریزین" با اعتراض به تصمیم دولت برای ممنوعیت برگزاری این تجمع به بهانه بروز اختلال در نظم عمومی و ناآرامی، اعلام کرد: وزارت کشور و فرمانداری پاریس بهتر می دانند که ممنوعیت، بیش از صدور مجوز در نظم عمومی اخلال ایجاد می کند.

وی افزود: در شرایط کنونی، برگزاری تظاهرات بیش از آن که حق مردم باشد، وظیفه آنان برای رساندن صدای همبستگی شان با ملت فلسطین است.

اولیویه بوزانسونو در مورد اظهارات مقامات دولتی و ابراز نگرانی آن ها از بروز ناآرامی در پی برپایی تجمع حمایت از غزه، گفت: چهارشنبه گذشته هزاران نفر در تجمعی که مجوز آن صادر شده بود، حمایت خود را از ملت فلسطین در آرامش اعلام کردند.

وی که در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۷ میلادی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود، با ابراز نگرانی از اقدامات تحریک آمیز پلیس، گفت: از آغاز درگیری ها در فلسطین، دولت تلاش کرد تا جبهه حمایت از فلسطینیان را تضعیف کند.

بر پایه این گزارش، حزب کمونیست و سبزهای فرانسه که پیشتر نیز در تجمع پاریس شرکت کرده بودند، از اقدام دولت ابراز تاسف کردند. آن ها همچنین نگرانی خود را درباره اینکه این ممنوعیت موجب بروز خشم معترضان شود، ابراز کردند.

هر چند که تظاهرات پاریس در حمایت از فلسطین به خشونت و درگیری با پلیس منجر شد، اما تجمع که تعداد حاضران آن ۱۴ هزار تا ۲۵ هزار نفر برآورد شده بود، در آرامش کامل برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها