ملاعمر در عید فطر خلیفه داعش را به چالش کشید

ملاعمر در عید فطر خلیفه داعش را به چالش کشید
يکشنبه 5 مرداد 1393 - 14:23

سرکرده گروه طالبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت عید فطر و معرفی خود به عنوان "خادم الاسلام امیر المؤمنین"، چارچوب سیاستهای داخلی و خارجی "امارت اسلامی" خود را اعلام کرد؛ اقدامی که موجب شد برخی به مقایسه او و سرکرده گروه تروریستی داعش بپردازند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ملا عمر" در این بیانیه مدعی شد که اوضاع نظامی افغانستان، به نفع "مجاهدین" است و طالبان اکنون مناطقی را تحت کنترل گرفته و مراکز دولتی را هدف ضربات خود قرار داده‌اند.
وی با دعوت از ارتش و پلیس افغانستان برای توقف نبرد با طالبان، مدعی شد که "امارت اسلامی" در حال فعالیت در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، حقوقی و رسانه‌ای است.
ملا عمر با درخواست از آمریکا و کشورهای اروپایی برای رها کردن مردم افغانستان به حال خود برای تشکیل "حکومت اسلامی آزاد و مستقل"، هشدار داد که سلب این حق نتیجه‌ای جز آنچه که طی 13 سال گذشته روی داده است، نخواهد داشت.
ملاعمر تأکید کرد که به دنبال دخالت در امور کشورهای همسایه، منطقه و دنیا و ضربه زدن به آن‌ها نیست، ولی در مقابل مواضع خصمانه هیچ کسی را هم تحمل نمی‌کند.
ملا عمر پایان این بیانیه را با عنوان "خادم الاسلام امیر المؤمنین الملا محمد عمر المجاهد" امضا کرد که این امر با واکنش هواداران گروه تروریستی "داعش" و حملات آنها در شبکه‌های اجتماعی همراه شد؛ البته در مقابل نیز هواداران و افراد وابسته به گروه تروریستی القاعده، از این بیانیه "ملا عمر" دفاع کردند.

پربیننده ترین خبرها