داعش 113هزار خانواده عراقی را آواره کرده است

داعش 113هزار خانواده عراقی را آواره کرده است
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 12:12

جمعیت هلال احمر عراق از ثبت مهاجرت 113 هزار و 316 خانواده عراقی از استان های نینوا، صلاح الدین، دیاله و کرکوک خبر داد که شاهد درگیری نیروهای ارتش و عناصر گروه تروریستی داعش بوده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الخزاعی" معاون دبیر کل جمعیت هلال احمردر گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: آخرین آمار رسمی بیانگر مهاجرت 113 هزار و 316 خانواده از استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا و کرکوک به منطقه کردستان واقع در شمال عراق و استان های مرکزی و جنوبی این کشور است.
وی با بیان این که جمعیت هلال احمر به کمک رسانی به همه کسانی که از چهاراستان عراق مهاجرت کرده اند، ادامه خواهد داد، افزود: وضعیت افرادی که به استانهای مرکزی و جنوبی مهاجرت کرده اند بهتر از افرادی است که به مناطق شمالی عراق رفته اند.

پس از تسلط جریان تکفیری و بعثی بر بخش های زیادی از استان نینوا در دهم ژوئن و عقب نشینی ارتش عراق از این منطقه و باقی گذاشتن مقادیر زیادی سلاح و مهمات، تنش و اضطراب در مناطق شمالی و غربی عراق حاکم شده است.
این وضعیت در شهرهای استان صلاح الدین و شهر کرکوک در استان کرکوک واقع در شمال عراق و چندین ماه پیش از آن در شهرهای الانبار نیز به چشم می خورد.
نیروهای عراقی طی چندین هفته گذشته توانستند با اجرای عملیات های مختلف و پس از درگیری های شدید، افراد مسلح را از برخی مناطق عراق بیرون کنند و بار دیگر بر چندین شهر و منطقه تسلط یابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها