انتقاد انگلیسی‌ها از نحوه پوشش حوادث غزه در بی بی سی

انتقاد انگلیسی‌ها از نحوه پوشش حوادث غزه در بی بی سی
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 12:30

"بی بی سی" بنگاه سخن پراکنی انگلیس، به علت پوشش جانبدارانه حملات رژیم صیهونیستی به نوار غزه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "آیان پارل" دبیر امور رسانه روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" در این روزنامه به نحوه پوشش حمله رژیم صهیونیستی به غزه در بی بی سی و پیامدهای منفی آن بر این موسسه پرداخت.
وی به تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در مقابل ساختمان های بی بی سی در لندن، منچستر، لیورپول و نیوکاسل و تجمع تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان بی بی سی در بریستول اشاره کرد.
آیان پارل  خاطرنشان کرد، تظاهرکنندگان در بریستول یک پرچم بزرگ فلسطین به طول حدود 50 متر را در مقابل ساختمان بی بی سی در دست داشتند و می گفتند دوستان غزه، هستند و ساختمان بی بی سی را اشغال می کنند.
وی تصریح کرد، در بلفاست نیز تجمع مشابهی برگزار شد و تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی از بی بی سی به شدت انتقاد کردند.
‌این نویسنده افزود: از شیوه بی بی سی در پوشش حوادث غزه به شدت انتقاد می شود. یکی از کارکنان این موسسه به او گفت "بینندگان انتظار دارند که شخصیت های اسراییلی جنایتکاران جنگی توصیف شوند."
به نوشته پارل، بی بی سی به دلیل اینکه از چند طرف در معرض این "خصومت" قرار گرفته در وضعیت مناسبی قرار ندارد، چرا که این مؤسسه سعی دارد افکار عمومی را به ادامه جذب حمایتهای مالی در آینده متقاعد کند.
دبیر امور رسانه روزنامه ایندیپندنت گفت: دیگر شبکه های تلویزیونی می دانند که پوشش فاجعه اخیر غزه - به ویژه در رابطه با خبرهای تلویزیون- انتشار تصاویر قربانیان و ویرانی است و این به معنای انتقال تصاویر کودکان و قربانیان فلسطینی است که شمار آن ها تاکنون از مرز هزار و 800 نفر گذشته و در مقابل فقط 43 نفر از ارتش اسراییل کشته شده اند.
این نویسنده افزود: با وجود این که اعتراضات گسترده نیست اما در رسانه های اجتماعی گسترش می یابد و این امر، موضع بی بی سی را برای به دست آوردن کمکهای مالی که از جیب شهروندان انگلیسی پرداخت می شود، تضعیف می کند.

پربیننده ترین خبرها