رهگیری هر موشک برای صهیونیست‌ها چقدر آب می‌خورد؟

رهگیری هر موشک برای صهیونیست‌ها چقدر آب می‌خورد؟
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 13:57

نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست در مطلبی با اشاره به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین، از هزینه های بسیار بالای شلیک هر موشک از این سامانه پرده برداشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن،  "روبین بارکو" نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست، مقاله خود را با این عبارت آغاز کرد «چگونه سامانه ای که 50 میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشته از دفع موشکی عاجز است که قیمت آن از 1000 دلار فراتر نمی رود؟».

براساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، در آغاز جنگ علیه غزه، 9 واحد پدافند موشکی سامانه گنبد آهنین نزدیک شهرهای اصلی مستقر شده است تا موشک هایی را که از غزه شلیک می شود، رهگیری کند.

در گزارش روز جمعه رادیو رژیم صهیونیستی، جزئیات هزینه گنبد آهنین که به 50 میلیون دلار برای هر سامانه می رسد تشریح شد.

هر سامانه از 20 پایگاه موشکی تشکیل می شود که از آن ها برای رهگیری و انهدام موشک های شلیک شده از غزه استفاده می شود.  

به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، هزینه هر موشک 60 تا 80 هزار دلار است و هزینه موشک با هزینه های شلیک آن به حدود 100 هزار دلار می رسد یعنی هر موشکی که رهگیری می شود 100 هزار دلار برای این رژیم هزینه دارد.

از پایان سال 2011 (سالی که در آن گنبد آهنین ساخته و آزمایش شد) آمریکا کمک مالی به این سامانه اختصاص داده که تا پایان هفته گذشته به حدود 720 میلیون دلار رسیده است.
نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه 225 میلیون دلار اعتبار برای کمک به سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تخصیص دادند. اختصاص این مبلغ در قالب یک طرح بودجه اضطراری صورت گرفت.

انطوان شلحت پژوهشگر امور رژیم صهیونیستی گفت: گنبد آهنین توانسته است در روزهای گذشته حدود 25 فروند از موشک هایی را که از نوارغزه شلیک شده سرنگون کند.

البته اداره سانسور نظامی رژیم صیهونیستی، اجازه نمی دهد تعداد موشک هایی که گنبد آهنین سرنگون کرده است فاش شود.

شلحت خاطرنشان کرد که موسسه نظامی و کابینه رژیم صهیونیستی، سعی دارند از گنبد آهنین دفاع کنند.

موتی شفر کارشناس مهندسی هوا فضا در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی تأکید کرد که گنبد آهنین بزرگترین نیرنگ و فریبی است که منطقه شناخته است.

هفته گذشته ناکامی گنبد آهنین در سرنگون کردن همه موشک هایی که از غزه شلیک می شود باعث شد پروازهای 32 شرکت هواپیمایی جهانی به اراضی اشغالی فلسطین به حالت تعلیق در آید.

این مساله به اقتصاد رژیم صهیونیستی خسارت های زیادی وارد کرد.

همچنین به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، موشک هایی که گروههای مقاومت فلسطینی شلیک می کنند باعث شد فعالیت بندر اسدود که بندر تجاری اصلی این رژیم است، دو هفته به طور کامل متوقف شود.

همچنین 250 کارخانه و 500 مزرعه در جنوب اراضی اشغالی فلسطین به علت اصابت موشک ها به این مناطق با وجود فعالیت سامانه گنبد آهنین، تعطیل شد.

رادیو رژیم صهیونیستی جمعه گذشته گفت به علت جنگ علیه نوارغزه خسارت های اولیه بخش صنعت این رژیم تا روز پنجشنبه به حدود 875 میلیون شیکل (250 میلیون دلار) رسیده است. 

شلحت گفت، موشک که قیمت آن از 1000 دلار کمتر است، رژیم صهیونیستی را مجبور به ساخت گنبد آهنین و متحمل شدن هزینه های سنگینی کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها