ناکامی تروریست‌ها در شکستن محاصرۀ الملیحه

چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 22:57

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در حومه لاذقیه، مواضع گروه های مسلح را هدف قرار دادند و تلاش تروریست ها را برای شکستن محاصره "الملیحه" ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، اوضاع در حومه لاذقیه در نتیجه تشدید عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه عناصر مسلح و هدف قرار دادن مواضع آنها در روستاهای "المارونیات" و "الکوم" ناآرام شده است.

نیروهای ارتش سوریه همچنین به کاروان عناصر مسلح در روستای "ربیعه" حمله کردند و مقرهای آنها را در روستاهای "جبل الکوز" و "خان الجوز" هدف قرار دادند که در نتیجه ده ها نفر از عناصر مسلح از جمله عده ای خارجی به هلاکت رسیدند و چند سکوی شلیک راکت منهدم شد.

خبر دیگر اینکه، تلاش گروه های مسلح در استان ریف دمشق برای از بین بردن عناصر مسلح تحت محاصره در "الملیحه" در "غوطه شرقی" با شکست مواجه شد و ارتش سوریه توانست موازنه قدرت را دراین منطقه حفظ کند.

نیروهای ارتش سوریه این حمله را ناکام گذاشتند و یگان هایی از ارتش با اجرای عملیاتی سریع به مواضع استقرار عناصر مسلح در "الغوطه" حمله و تعدادی از تونل ها را تخریب کردند. دراین عملیات شماری از عناصر مسلح از جمله چند تبعه غیر سوری به هلاکت رسیدند.

یک نظامی ارتش سوریه به شبکه خبری العالم گفت: اوضاع در الملیحه رو به بهبود است و گروهی از عناصر مسلح در مناطقی مشخص محاصره شده اند.

وی افزود: عناصر مسلح بارها برای شکستن محاصره تلاش کردند اما هر بار با نیروهای ارتش مواجه شدند.

عملیات دقیق و منحصر به فرد ارتش سوریه در منطقه تونل ها در "جوبر" همزمان با درگیری های شدید در چند محور این منطقه ادامه دارد. نیروهای ارتش سوریه، مواضع عناصر مسلح را در مزارع "الزبدین"، "النشابیه" و "دوما" در "غوطه شرقی" هدف قرار دادند.

درحالی که ارتش سوریه به عملیات خود در مقابله با تروریسم در هر نقطه از این کشور ادامه می دهد، سوری ها نیز با وجود شرایط دشوار بر ادامه زندگی عادی خود اصرار دارند و همچنان حال و هوای تعطیلات عید فطر درشهر دمشق پایتخت سوریه حاکم است.

پربیننده ترین خبرها