دسترسی صهیونیست‌ها به زرادخانه آمریکا در اراضی اشغالی

دسترسی صهیونیست‌ها به زرادخانه آمریکا در اراضی اشغالی
پنج‌شنبه 9 مرداد 1393 - 12:13

واشنگتن هفته پیش به تل آویو اجازه داد از ذخایر تسلیحاتی‌ آمریکا در اراضی اشغالی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "روسیا الیوم"، زرادخانه تسلیحاتی ارتش آمریکا در فلسطین اشغالی موسوم به پروژه "ذخایر جنگی در اسرائیل" تحت مدیریت واشنگتن قرار دارد و این کشور به رژیم صهیونیستی اجازه استفاده از ذخایر مذکور را تنها در شرایط فوق العاده داده است.

یک مقام آمریکایی که خواست هویتش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز درباره اجازه واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای دسترسی به این ذخایر گفت: آخرین درخواست اسرائیل برای دسترسی به این تسلیحات 10 روز پیش صادر شد، اما اسرائیل به وجود حالت فوق العاده در این درخواست هیچ اشاره ای نکرده است.

البته بر اساس این گزارش به نظر می رسد واشنگتن تنها تسلیحاتی که درحال رسیدن به پایان دوره تاریخ مصرف بوده است را در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد.

گفته می شود آمریکا با هدف جایگزینی تسلیحات قدیمی اش در این زرادخانه به اسرائیل اجازه دسترسی به خمپاره های 40 و 120 میلیمتری را داده است. این مقام آمریکایی گفت: ما برای نوسازی ذخایر، این تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار داده ایم.

وی افزود: درخواست های دیگر اسرائیل در دست بررسی است. وی به جزئیات این درخواست ها هیچ اشاره ای نکرد.

سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده است.

درخواست اسرائیل از آمریکا برای دراختیار گرفتن تسلیحات با وجود حمایت های مالی و تسلیحاتی هنگفت واشنگتن از تل آویو نشان از عمق بحران در اراضی اشغالی در مواجهه با گروه های مقاومت فلسطین و حمله به غزه دارد. رژیم صهیونیستی روز گذشته 160 هزار نظامی ذخیره را برای پیوستن به ارتش فرا خواند. 

پربیننده ترین خبرها