چرا رژیم صهیونیستی آتش بس را نقض کرد؟

چرا رژیم صهیونیستی آتش بس را نقض کرد؟
جمعه 10 مرداد 1393 - 23:17

عضو ارشد جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تأکید کرد، رژیم صهیونیستی با نقض آتش بس بشردوستانه، به دنبال تحریک گروه های مقاومت برای انجام واکنش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از برقراری آتش بس 72 ساعته بشردوستانه، حملات به غزه را از سر گرفت و مناطقی در شرق رفح را به شدت زیر آتش توپخانه و بمباران هوایی قرار داد. در این حملات دست کم 70 شهروند فلسطینی شهید و بیش از 200 تن زخمی شدند.

"طلال ابوظریفه " از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شبکه خبری العالم گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در نقض آتش بس نشان  می دهد که این رژیم تحت فشار آتش بس را قبول کرده بود؛ و اشغالگران با نقض آتش بس گروههای مقاومت را تحریک می کنند تا واکنش نشان دهند؛ بنابراین خودشان باید مسؤولیت برقراری آتش بس و نقض آن را برعهده بگیرند.

وی افزود: رژیم اشغالگر تا زمانی که به حملات و اقدامات نظامی ادامه می دهد، مقاومت نیز حق دارد در چارچوب جنگ و مقابله با حملات، عملیات انجام دهد.

رژیم صهیونیستی نوار مرزی به عمق 3 کیلومتر را منطقه "حائل" اعلام کرده است و به شهروندان فلسطینی دستور داده این مناطق را ترک کنند. شرق رفح یکی از این مناطق است.

عضو ارشد جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین عملیات به اسارت گرفتن نظامی رژیم صهیونیستی را عملیاتی قهرمانانه توصیف کرد و گفت: اشغالگران باید بدانند که دستشان در نوار غزه باز نیست و این اقدام مقاومت نشانه ای مثبت و تاکیدی بر قدرت و امکانات مقاومت در برابر ارتش رژیم صهیونیستی است.

ابو ظریفه در عین حال از تایید یا تکذیب به اسارت گرفتن نظامی رژیم صهیونیستی خوداری کرد و گفت: هنوز درگیریها ادامه دارد و نمی توان درباره نتیجه نهایی سخن گفت، اما این عملیات در نوع خود پیشرفته و خاص بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها