ازدواج اجباری زنان "زیبا" با سرکردگان داعش

ازدواج اجباری زنان
چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 20:45

تروریست‌های داعش زنان و دختران اسیر موصل را در بازارهای نینوا به عنوان کنیز به فروش می‌رسانند و زنان زیبارو نیز برای ازدواج اجباری با سرکردگان این گروهک تروریستی "توجیه" می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "هیمن الباجلان" عضو شورای کمیسیاریای حقوق بشر عراق گفت: تعداد زنانی که در برخی از مناطق عراق ربوده شده اند، به بیش از 500 نفر رسیده است که سرنوشت برخی از آنان همچنان نامعلوم است و به زنان زیبارو ابلاغ شده که باید به "ازدواج" با سرکردگان داعش تن دهند.

در همین حال جمعیت هلال احمر عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در راستای اقدامات خود زنان، زنان وابسته به طوایف مختلف را در بازارهای نینوا به عنوان کنیز به فروش می رساند.

محمد الخزاعي سخنگوی هلال احمر عراق در بیانیه ای تاکید کرد: عناصر داعش ده ها نفر از خانواده ها از قومیت های ترکمن، ایزدی و مسیحی را در فرودگاه تلعفر به اسارت گرفتند، سپس همه مردان آنان را به قتل رساندند و زنان ایزدی و مسیحی را به عنوان کنیز در یکی از بازارها به فروش گذاشتند.

وی اقدامات جنایتکارانه گروه تروریستی داعش را محکوم کرد و از سازمان های انسان دوستانه و جامعه بین الملل و دولت عراق خواست که برای رسیدگی به وضعیت انسانی دشوار در نینوا وارد عمل شود.

به نوشته سایت "المیادین"، هيمن الباجلان عضو شورای کمیساریای حقوق بشر نیز اعلام کرد که اطلاعاتی از سوی آوارگان شهر موصل رسیده مبنی براینکه داعش اقلیت های دینی و نژادی را هدف قرار داده و درباره اسلام نیاوردن آنان هشدار داده است. داعش آنان را تهدید کرده که درصورت تسیلم نشدن، آن ها را به قتل خواهد رساند و زنان را نیز به عنوان برده خواهد فروخت.

الباجلان گفت: تعداد مسیحیان و ایزدی هایی که در کوه های شهر سنجار سرگردان شده اند، به 200 هزار نفر رسیده است که بیش از 25 هزار نفر از آنان را کودکان تشکیل می دهند.

وی افزود: رساندن کمک ها به دست این آوارگان به علت بسته و ناهموار بودن راه ها دشوار است و اداره محلی منطقه كردستان، برخی از کمک ها را با هواپیما به دست آنان رسانده است.

به گفته شاهدان، تعداد زنان ربوده شده در شهر موصل به بیش از 500 نفر رسیده است که سرنوشت آنان همچنان نامشخص است. الباجلان به نقل از این شاهدان گفته است که زنان زیبا انتخاب می شوند تا به عقد سرکردگان داعش در آیند.

شورای کمیسیاریای حقوق بشر عراق ضمن محکوم کردن این اقدامات جنایتکارایانه، از آن به عنوان عمل غیرانسانی یاد کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها