هلاکت ده ها تروریست داعش در عملیات ارتش عراق

هلاکت ده ها تروریست داعش در عملیات ارتش عراق
جمعه 17 مرداد 1393 - 18:54

در چند رشته عملیات امروز ارتش و نیروهای داوطلب مردمی عراق در استان های الانبار، صلاح الدین و نینوا دست کم 165 تن از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز اطلاع رسانی ملی عراق امروز جمعه از کشته و زخمی شدن 105 تروریست از جمله اتباع چند کشورعربی در حمله هوایی ارتش به منطقه سنجار در غرب استان نینوا خبر داد.

این مرکز در بیانیه خود آورده است: نیروی هوایی ارتش ظهر امروز گروهی از افراد مسلح را در قلعه خانصور در منطقه سنجار هدف قرار داد که در جریان آن 45 تروریست کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: یک تبعه مصری به نام ابوالعربی به عنوان قاضی شرعی گروه داعش در منطقه و یک تبعه فلسطینی به نام عبد اسماعیل از بارزترین دستیاران ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه در بین عناصر تروریستی یاد شده بودند.

یکشنبه گذشته پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه کرد از مناطق سنجار و ربیعه در غرب استان نینوا، تروریستهای داعش وارد این مناطق شدند. جنایات تکفیری ها علیه اقلیت "ایزدی" ساکن در سنجار، زمار و منطقه مرزی ربیعه واقع در مرزهای ترکیه باعث آوارگی هزاران نفر از ایزدی ها در مناطق کوهستانی سنجار شد. وخامت شرایط آوارگان سنجاری و احتمال بروز فاجعه ای انسانی باعث بازگشت نیروهای پیشمرگه با حمایت هوایی ارتش عراق شد.

از سوی دیگر، یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که هواپیماهای آمریکایی بسته های حاوی مواد غذایی و آب را برای آوارگان در مناطق محاصره شده کوهستان های سنجار از آسمان به زمین پرتاب کردند.

دولت آمریکا با مشارکت محدود هوایی ارتش این کشور علیه عناصر داعش در سنجار و امدادرسانی هوایی به اقلیت ایزدی ها موافقت کرده است.

رئیس شورای استانداری "الانبار" نیز امروز از هلاکت 25 تن از عناصر گروه تروریستی داعش در عملیات مشترک ارتش و پلیس عراق که با مشارکت داوطلبان مسلح عشایر در غرب این استان صورت گرفت، خبر داد.

"صباح کرحوت" گفت: در این عملیات که در شهرستان "حدیثه" استان الانبار انجام شد، 25 تروریست به هلاکت رسیدند و 2 دستگاه خودروی مجهز به تسلیحات ضد هوایی داعش منهدم شد. در این درگیری ها همچنین 2 نیروی پلیس و 3 عضو عشایر داوطلب مجروح شدند.

اما در استان صلاح الدین، در عملیات مشترک ارتش، پلیس ضد تروریسم و داوطلبان مسلح مردمی 3 روستا از تسلط داعش خارج شد و 33 تروریست به هلاکت رسیدند. شدت درگیری ها باعث شد تا 15 نفر از نظامیان ارتش و نیروهای داوطلب مردمی مجروح شوند.

در این عملیات روستاهای "قره ناز"، "برجوالی" و "البوحسن" از توابع شهرستان "طوزخورماتو" که در 90 کیلومتری شرق تکریت واقع شده است، از عناصر داعش پاکسازی شدند.

در استان دیاله نیز منابع مطلع امنیتی از کشته شدن 2 تروریست در کمین نیروهای ارتش عراق در شمال شرق شهر بعقوبه خبر می دهند.

این منبع مطلع به پایگاه "السومریه نیوز"گفت: یک واحد از نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در عمق منطقه "حمرین" در 50 کیلومتری شمال شرق بعقوبه کمین گذاشتند و موفق شدند ضمن به هلاکت رساندن 2 تروریست، یک خودروی مجهز به تسلیحات سنگین را نیز منهدم کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها