مردم و مسؤولان غزه درباره ایران چه می‌گویند + فیلم

چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 10:04

غزه (العالم)- فلسطینی‌های ساکن غزه از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی، نظامی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران از مقاومت ملت فلسطین در عرصه کارزار با رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

"داود شهاب" از رهبران جنبش جهاد اسلامی به "اسراء البحیصی" خبرنگار شبکه العالم در غزه گفت: جایی نبود که شاهد حرکت و حضور خبرنگاران، تیم خبری و تصویربرداران باشیم که در آن تیم خبری العالم حضور نداشته باشد.
"لوی القربوتی" از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر حمایت مالی و تسلیحاتی ایران از مقاومت، حمایت رسانه‌ای جمهوری اسلامی  از غزه در همه جبهه های رویارویی با دشمن کاملا مشهود بود.
بر اساس این گزارش، حمایت ایران از مقاومت فلسطین بر فلسطینی ها پوشیده نیست؛ و چه در زمینه حمایت از مقاومت و چه ارائه کمک های انسان دوستانه به ملت فلسطین زبان زد فلسطینی ها است.
علاوه بر این، حمایت های رسانه ای جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و در صدر آنها عملکرد شبکه العالم که ساعت‌های بسیاری از برنامه‌های خود را برای انعکاس درد و رنج ملت فلسطین در سایه تجاوزگری رژیم صهیونیستی اختصاص داد، بر کسی پوشیده نیست.
"یوسف حجازی" نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: ایران همان فلسطین و فلسطین همان ایران است. هر گونه پیروزی ایران در واقع پیروزی برای فلسطین و هر هرگونه پیروزی فلسطین، پیروزی ایران است. ایران به ویژه در شرایط دشوار کنونی غزه، نقشی بسیار عالی و پیشرو دارد.
یکی از فلسطینی های نوار غزه نیز در این خصوص به خبرنگار العالم: نقش ایران از مدت هاست که در جهت حمایت از موضوع فلسطین در همه سطوح، چه در عرصه ارائه کمک های انسان دوستانه و چه در عرصه نظامی وجود دارد؛ و از این رو ما از ملت و رهبری ایران به علت حمایت مستمر آن هم در زمانی که کشورهای عربی موضوع فلسطین را فراموش کرده اند، قدردانی و تشکر می کنیم.
اسراء البحیصی خبرنگار شبکه العالم در غزه گزارش داد، حمایت مستمر ایران از فلسطینی‌ها، مسأله عجیبی نیست بلکه حمایت از فلسطین از اول انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مورد تاکید بود. ایران شاید به لحاظ جغرافیایی از فلسطین دور باشد، اما نزدیک ترین کشور به نبض تپنده مقاومت است. فلسطینی ها حمایت و پیشتیبانی ایران را علت اصلی تغییر معادله می دانند که در آن مقاومت تعیین کننده عرصه نبرد است.

 

برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه save link as را انتخاب کنید.

پربیننده ترین خبرها