همدستی انگلیس با رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین

همدستی انگلیس با رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین
پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 11:21

العالم - فعال حقوقی و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین تأکید کرد، وضعیت حقوق بشر در این کشور بحرانی و به بدترین حدممکن رسیده است؛ اما مقام های انگلیسی با چشم پوشی از جنایت های آل خلیفه وضعیت بحرین را خوب ارزیابی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین با حضور در مجلس اعیان انگلیس با اشاره به همدستی دولت لندن با رژیم آل خلیفه در نقض حقوق معترضان بحرینی، گزارش وزارت خارجه انگلیس درباره انقلاب مردمی بحرین را نادیده گرفتن واقعیت ها و حقایق دانست.

این فعال حقوقی بحرین اعلام کرد که در زمان حبس شاهد شکنجه و آزار و اذیت بسیاری از زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان بوده است.

نبیل رجب ۲ سال از عمر خود را در زندانهای آل خلیفه سپری کرد و بر اساس اذعان سازمان های حقوقی بین المللی و مخالفان داخلی در بحرین، اتهام های مطرح شده علیه وی ساختگی بود. وی یکی از قربانیان شکنجه و نقض حقوق بشر در زندان های بحرین است.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، دادگستری بحرین را "وابسته" خواند و گفت، این نهاد ابزار خاندان حاکم علیه مخالفان برای انتقام گیری از آنهاست.

نبیل رجب خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست سرکوبگرانه حاکمان رژیم آل خلیفه و بکارگیری گزینه امنیتی به جای استفاده از راه حل سیاسی و قانونی، هیچ نشانه ای از راهی برای برون رفت از بحران دیده نمی شود.

وی حل و فصل بحران بحرین را بدون حضور تمام نیروهای سیاسی دور از ذهن دانست و با اشاره به اینکه ملت بحرین مخالف خشونت و خواستار دموکراسی از طریق انقلاب مسالمت آمیز هستند، خروج فوری نیروهای عربستانی را از این کشور خواستارشد.

وی گفت: رژیم بحرین با کشاندن نیروهای سپر جزیره به این کشور، قصد خاموش کردن و سرکوب هرچه بیشتر جنبش مسالمت آمیز مردمی را در سر می پروراند.

پربیننده ترین خبرها