حمایت از بیماران با سطل آب سرد روی سر مشاهیر!

شنبه 25 مرداد 1393 - 22:00

العالم - دعوت "مارک زاکر برگ " بنیانگذار فیس بوک برای ریختن یک سطل آب سرد روی سر، برای حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ALS ، موجی از این اقدام درمیان مشاهیر دنیای رایانه و اینترنت به راه انداخت.

" ساتیا نادلا " مدیرعامل جدید مایکروسافت اولین کسی بود که به این فراخوان زاکر برگ پاسخ داد و به دنبال او " بیل گیتس"  هم ویدئویی از خود را روی صفحات اجتماعی گذاشت که درآن یک سطل بزرگ آب سرد روی خود می ریزد.

بیل گیتس ویدئویی را منتشر کرد و با طرح یک نقشه دقیق با ریختن یک سطل آب سرد بر روی سر خود از این بیماران حمایت کرد.

بیل گیتس همانند افراد دیگر از " کریس اندرسون" خالق TED و " رایان جان سکرست" تهیه کننده تلویزیونی و " الون ماسک" مدیرعامل تسلا موتور و سرمایه گذار پروژه هایی مثل  SpaceX, PayPal ، خواست تا در این عمل شریک و به نوعی رقابت کنند.

مدیران گوگل ، آمازون ، اپل ودهها تن دیگر هم به این فراخوان پاسخ داده اند.

بیماری ALS که باعث مرگ سلول‌های عصبی کنترل کننده حرکت ماهیچه‌ها می‌شود و موجب ضعف عضلانی عصبی می‌شود ، یک بیماری پیش رونده است که به تدریج عملکرد تمام عضلات بدن را مختل کرده و ضعف عضلانی بیمار تا جایی پیش می‌رود که منجر به فلج کامل بیمار می‌شود.

استيون هاوكينگ

این بیماری ممکن است ابتدا موجب فلج دست‌ها، پاها یا هر دو عضو شود و کم کم با اختلال درسیستم عصبی کنترل کننده تنفس، بلع و تکلم بیمار، نفس کشیدن، غذا خوردن و صحبت کردن بیمار را مختل کند به طوری که فرد مبتلا بدون تجهیزات کمکی قادر به تنفس نیست و در مراحل حاد بیماری، علت مرگ و میر ناشی از این بیماری همین مشکلات تنفسی است.

با فلج ماهیچه‌های کنترل کننده بلع، ریسک ورود غذا و نوشیدنی‌ها به ریه افزایش یافته و بیمار علاوه بر سوء تغذیه و کم آبی شدید بدن، در معرض خطر خفگی نیز قرار می‌گیرد.

بیماری ALS با تمام هجوم وحشتناک و مخربی که روی عضلات حرکتی بدن دارد، هیچ آسیبی را متوجه توانایی‌های مغزی بیمار نمی‌کند و فرد مبتلا کاملا آگاه و هوشیار است.

" استیون ویلیام هاوکینگ" فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس ، نویسنده‌ی بریتانیایی 72 ساله و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج از جمله افراد مبتلا به این بیماری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها