استقبال سفارت عربستان در ترکیه از تروریست‌های پشیمان !

استقبال سفارت عربستان در ترکیه از تروریست‌های پشیمان !
يکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:54

سفارت عربستان در ترکیه اعلام کرد که آماده استقبال از بازگشت شهروندان فریب خورده سعودی است که می‌خواهند پس از جنگ در سوریه و ترکیه به کشور خود بازگردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانواده سعودی‌هایی که برای فعالیت‌های تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند به روزنامه "الحیاه" چاپ لندن تأکید کردند، این تروریستها دارایی‌های شخصی مانند خودرو یا ملک شان را فروخته و پول خود را صرف کمک به گروه های تروریستی کرده اند.
آنها می گویند بستگانشان از خاک ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند.
عادل مراد سفیر عربستان در ترکیه در واکنش به این خبر اذعان کرد: این سفارت خانه تاکنون انتقال پول شهروندان عربستانی از ترکیه به سوریه و عراق را رصد نکرده است.
وی در عین حال افزود که قانون ترکیه به اتباع خارجی که با سرمایه مشخصی وارد این کشور شده اند، اجازه سرمایه گذاری مناسب و قانونی را می دهد.
عادل مراد، همکاری های امنیتی اطلاعاتی عربستان و ترکیه را "عالی" عنوان کرد و گفت: سفارت عربستان سعودی در ترکیه آماده استقبال از بازگشت شهروندانی است که فریب گروه های تروریستی را خورده اند، و برای جنگ به عراق و سوریه رفته اند. سفیرعربستان تاکید کرد که راه بازگشت این افراد به عربستان سعودی تسهیل شده است.
اظهارات سفیر عربستان در حالی مطرح می شود که بر اساس آمار سازمان های اطلاعاتی غربی و عربی، شهرندان عربستان سعودی شمار قابل توجهی از جنگجویان خارجی گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق از جمله داعش را تشکیل می دهند.
همچنین رصد حمایت های مالی از حساب های بانکی داعش نشان می دهد که عربستان در زمینه کمک مالی به داعش در رتبه های اول قرار داد.
از سوی دیگر، کاربرانی که شهروندان خارجی را برای جنگ در سوریه و عراق در شبکه های اجتماعی تحریک می کنند، به آنها می گویند که کافی است خود را به مرز ترکیه برسانند و از آنجا به راحتی می توانند وارد سوریه یا عراق شوند.
ترکیه بارها اتهام تسهیل ورود تروریست ها به سوریه را انکار کرده است.

پربیننده ترین خبرها