دبیر کل حزب وحدت و توسعه لیبی در گفتگو با العالم مطرح کرد،

قطر و امارات، متهم به دخالت در امور داخلی لیبی

قطر و امارات، متهم به دخالت در امور داخلی لیبی
سه شنبه 28 مرداد 1393 - 23:01

طرابلس، العالم - دبیر کل حزب وحدت و توسعه لیبی از قطر و امارات به علت دخالت در امور کشورش انتقاد کرد و گفت: ملت لیبی مخالف دخالت خارجی است و اجازه نخواهد داد که سرسپردگان به رژیم قذافی قدرت را به دست بگیرند.

"مفتاح لملوم" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: قطر از برخی طرف هایِ درگیر و کشوری دیگر نیز از طرف های دیگر در لیبی حمایت می کند.
وی افزود: "دو کشور در لیبی با همدیگر رقابت می کنند که هر کدام از این دو کشور از یکی از طرف های درگیر حمایت می کند."
این در حالی است که محمود جبریل، نخست وزیر پیشین لیبی، به تازگی اعلام کرد که قطر و ترکیه مسوول هر قطره خونی هستند که در لیبی ریخته می شود.
امیر قطر نیز در سفر خود به پاریس، پایتخت فرانسه، گفته بود: "انقلابیون" لیبی هرگز سلاح های خود را به زمین نخواهند گذاشت.
لملوم در ادامه مصاحبه با العالم گفت: مردم لیبی از دخالت های خارجی و اوضاع داخلی کشورشان خسته شده اند. مردم لیبی اجازه نخواهند داد که سرسپردگان به رژیم قذافی دوباره قدرت را به دست بگیرند. آنها انقلاب نکرده اند که عوامل رژیم سابق دوباره روی کار بیایند و سرنوشت ملت و کشور را به دست بگیرند.
دبیر کل حزب وحدت و توسعه لیبی گفت: محمود جبریل، نخست وزیر پیشین لیبی، که کشور را به فساد کشاند، از حمایت امارات برخوردار است. امارات از عوامل قدیمی رژیم قذافی حمایت می کند و شبه نظامیانی را که شامل ارتشی های رژیم قذافی هستند، تشکیل داده است و همین شبه نظامیان درپی تسلط بر لیبی هستند.
وی افزود: براساس قانون، محمود جبریل از ایفای هر گونه نقشی در کشور منع شده است. پارلمان لیبی با تصویب قانون "انزوای سیاسی" امثال وی را از مشارکت در امور سیاسی منع کرده است.
لملوم گفت: اموال زیادی که بالغ بر ده ها میلیارد (دلار) است ، در اوایل انقلاب لیبی به امارات منتقل شد و امارات با اموال مردم لیبی اقتصاد خود را نجات داد و قطر نیز می خواهد که میادین سرشار نفتی و گاز لیبی را تصاحب کند و به عبارت دیگر رقابت برای تصاحب ثروت های ملی لیبی همچنان ادامه دارد و امارات و قطر هیچ توجهی به منافع ملت لیبی نمی کنند.
دبیر کل حزب وحدت و توسعه لیبی اعلام کرد: قطر و امارات از هیچ تلاشی برای تأمین منافع اقتصادی خود در لیبی دریغ نمی کنند و مردم لیبی باید مانع دخالت های این دو کشور شوند زیرا این دو طرف خارجی خیرخواه ملت لیبی نیستند.
FF-19-19:10

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها