پیگرد فرزند پادشاه بحرین از سوی 5 سازمان حقوقی

پیگرد فرزند پادشاه بحرین از سوی 5 سازمان حقوقی
چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 15:25

چند سازمان حقوقی بین المللی فراخوان اعتراضی را علیه فرزند پادشاه بحرین به راه انداخته اند که قصد دارد در سری مسابقات سوار کاری فرانسه حضور یابد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان های "آمریکایی های مدافع دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، آکادمی حقوق بشر و دموکراسی بحرین، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، سازمان مسیحیان فرانسه برای توقف شکنجه و ائتلاف حقوق بشر" در بیانیه ای مشترک حضور ناصر بن حمد آل خلیفه فرزند پادشاه بحرین در مسابقات جهانی سوارکاری در فرانسه را محکوم کردند.
در بیانیه سازمان های مزبور آمده است که فرزند پادشاه بحرین در این کشور علیه ورزشکاران و تعدادی از چهره های شاخص سیاسی از جمله عبدالهادی الخواجه و شیخ محمد حبیب المقداد مرتکب اقدامات ضد حقوق بشر شده و دستور شکنجه آنها را صادر کرده که همین جرایم باعث گردید مصونیت قضایی وی از سوی دادگاه انگلیس، مورد تجدید نظر قرار بگیرد.


بر اساس گزارش سایت "منامه پست"، در این بیانیه تأکید شده است، این اولین بار نیست که حضور ناصر بن حمد در یک رویداد ورزشی بین المللی باعث بحث و جدل می شود.
پیش از این نیز حضور وی در مسابقات سوارکاری "مرد آهنین" در میامی و برلین در سال 2013 موجی از خشم و اعتراض را از سوی ورزشکاران و عموم مردم به دنبال داشت و مشابه این اتفاق نیز هنگام حضور وی در نمایشگاه اسب "وندسور" در انگلیس رخ داد.
سازمان های مزبور از تمامی مدافعان حقوق بشر خواستند از روز دوشنبه سوم شهریور( 25 آگوست) با پیوستن به این فراخوان از طریق شبکه های اجتماعی و با هشتگ «#TorturePrince» (شاهزاده شکنجه گر) ، حضور ناصر بن حمد را در این مسابقات محکوم کنند.
گفتنی است مسابقات جهانی سوارکاری در شهر نورماندی فرانسه از یکم تا 16 شهریور ماه ( 23 اگوست جاری تا 7 سپتامبر) برگزار می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها