برای مقابله با پوتین، سیب بخورید!

برای مقابله با پوتین، سیب بخورید!
چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 19:00

وزیر کشاورزی اتریش در واکنش به تحریم محصولات کشاورزی این کشور از سوی روسیه، شهروندان را به خوردن "یک سیب بیشتر" دعوت کرد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از آن که روسیه قرارداد سیب با اتریش به میزان 500 تن را لغو کرد و محموله سیب را به اتریش بازگرداند، "اندری روبریختر" وزیر کشاورزی اتریش به شهروندان این کشور توصیه کرد تا درهفته یک عدد سیب بیشتر بخورند تا خسارت های وارده به بازار در بخش سبزیجات و میوه جبران شود.

خبرگزاری رسمی اتریش به نقل از وزیر کشاورزی این کشور گزارش داد اتریش هم به طرحی که لهستان اخیراً تحت عنوان "خوردن سیب در مقابله با پوتین" آغاز کرده، پیوست.

این اقدام اتریش در راستای واکنش به تحریمی است که روسیه هفتم ماه جاری بر صادرات محصولات کشاورزی، ماهی و فراورده های لبنیاتی ، میوه و سبزیجات از اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا و نروژ به مدت یک سال اعمال کرد.

روسیه این اقدام را در واکنش به تحریم های غرب علیه مسکو به علت بحران در اوکراین انجام داده است.

این وزیر اتریشی همچنین بر لزوم فروش تولیدات کشاورزی از طریق مراکز اجتماعی مانند بیمارستان ها و مدارس و اجرای برنامه کمک های غذایی به مناطق بحران زده تاکید کرد.

اتریش از زمان تحریم روسیه در هفتم ماه جاری (اوت) تا هفته گذشته، 4.5 میلیون یورو ضرر کرده است و تقریباً نیمی از صادرات کشاورزی خود به مسکو را از دست داد. در سال گذشته، صادرات کشاورزی اتریش به روسیه، 240 میلیون یورو از مجموع ده میلیارد یورو واردات کشاورزی روسیه را تشکیل می داد.

میانگین صادرات کشاورزی اتریش به روسیه در سال گذشته، افزایش یافته بود، اما اکنون اتریش و دیگر کشورهای اروپایی نه تنها بازار تولیدات خود را از دست داده اند، بلکه طبق اعلام وزارت کشاورزی اتریش، این مساله همچنین خطر کاهش قیمت ها را نیز به دنبال دارد، موضوعی که باعث شده است تا اتحادیه اروپا 125 میلیون یوروبه عنوان کمک های فوری به کشورهای خسارت دیده از خطر نابود شدن محصولات کشاورزی و برای جلوگیری از تاثیر منفی آن بر اقتصاد داخلی این کشورها ارائه کند.

قرار است کمیساریای اروپا وابسته به اتحادیه اروپا بر بازار نظارت کند و در آینده با تکیه به آمارهای بازار، تحقیقات مفصلی را به منظور اتخاذ تدابیر فوری دیگر انجام دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها