جنوب کرکوک برای جنگ علیه داعش بسیج شد

چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 22:08

کرکوک، العالم - منطقه تازه خورماتو در جنوب استان کرکوک شاهد تحرکات مردمی گسترده برای تقویت توان دفاعی ساکنان شهر در برابر تجاوزات عناصر مسلح گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، شهر تازه خرماتو در 12 کیلومتری جنوب کرکوک، از حوادث و حملات تروریستی، بمباران و تهدید به اشغال به دور است. این روستا در نزدیکی روستای مصیبت زده البشیر واقع است، روستایی که داعش دست به جنایت و کشتار مردم مقاوم آن زد.

اگرچه اوضاع در تازه خورماتو آرام است، اما مردم آن در پاسخ به فتوای مرجعیت و برای دفاع از شهر خود به پا خاسته اند و ایستادگی و مقاومت خود را در مقابل تروریستها اعلام کردند.

"نظم کهیه" عضو شورای منطقه تازه خورماتو امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: مردم این منطقه همگی در خانه های خود در امنیت بسر می برند، نهادهای دولتی نیز در تازه خورماتو فعال هستند.

یکی از شهروندان می گوید: ما در دفاع از مقدسات خود و در عمل به فرمان مرجعیت، همچنان در سرزمین خود مانده ایم و ایستادگی می کنیم.

عزم و اراده داوطلبان شهر تازه خورماتو برگرفته از قدرت ایمان آنهاست، چرا که دفاع از خاک و ناموس بهترین جهاد است. روحانیون نیز برای پشتیبانی و کمک به این جوانان در سنگرها حضور یافته اند. 

یک روحانی از اهالی شهر تازه خورماتو می گوید: هدف اصلی ما در این شهر دفاع از خود و دفاع از وطن است.

یکی دیگر از داوطلبان این منطقه به خبرنگار العالم می گوید: ما داوطلبان تازه خورماتو در استان کرکوک ندای مرجعیت را لبیک گفتیم و داعش هرگز به سرزمین ما وارد نمی شود مگر اینکه از اجساد ما عبور کنند.

تازه خورماتو هم مانند شهرستان "طوزخورماتو" در استان صلاح الدین، شهری استراتژیک در مسیر جاده بین المللی میان شمال و جنوب عراق واقع است.

20- 17:45

پربیننده ترین خبرها