در واکنش به کشته شدن روزنامه نگار امریکایی توسط داعش؛

اوباما: داعش سرطان است

اوباما: داعش سرطان است
پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 10:49

رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به اقدام گروه تروریستی داعش در بریدن سر یک خبرنگار امریکایی به نام جورج فولی، گفت: داعش سرطان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک روز پس از انتشار فیلم سر بریده شدن خبرنگار مذکور اوباما در کنفرانسی خبری در ادگارتاون در ایالت ماساچوست اظهار داشت: داعش، نماینده هیچ دینی نیست و هیچ دینی نمی گوید سر بی گناهان را از تن جدا کنید.
اوباما افزود: دولت امریکا به کلیه اقدامات لازم در عراق با هدف دفاع از ملت امریکا و مقابله با تروریسم داعش که کشتار همه انسان ها را هدف خود قرار داده و فاقد هر گونه باور و احساس انسانی است، ادامه خواهد داد.
او همچنین خواستار بسیج جهان برای جلوگیری از انتشار این سرطان شد و از دولت ها و ملت های خاورمیانه خواست تا برای ریشه کن کردن این سرطان پیش از انتشار آن همکاری کنند.
از سوی دیگر، روزنامه امریکایی گلوبال پست نوشت: دفتر تحقیقات فدرال امریکا اعلام کرده است ویدئوی سربریدن روزنامه نگار امریکایی صحیح است.
داعش اخیرا با انتشار فیلمی تحت عنوان "پیامی به امریکا" سربریدن یک خبرنگار امریکایی به نام جورج فولی را نشان داد. فولی که به عنوان خبرنگار فرانس پرس و گلوبال پست فعالیت می کرد، دو سال پیش در سوریه ربوده شد.
در پی نزدیک شدن عناصر داعش به مواضع آمریکا در اربیل، هواپیماهای امریکایی از هشتم ماه آگوست جاری مواضع تشکیلات داعش در عراق را با هدف جلوگیری از پیشروی آنها به سوی شمال و شرق این کشور بمباران کرد.
یادآور می شود با وجود جنایات فراوان تروریست ها در سوریه و اخیرا در عراق، اوباما و دولت امریکا که مدعی مبارزه با تروریسم هستند هیچ گونه اقدام عملی و حتی سیاسی در راستای این پدیده شوم برنداشته و بلکه با سیاست های علنی و پنهانی شان به ادامه اقدامات تروریستی و سرپوش گذاشتن بر اعمال افراطیون کمک کرده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها